تنها شرط سعودی‌ها برای گفتگوی مستقیم با ایران

اشتراک گذاری :

صدی” به نقل از روزنامه “الدستور” مصر نوشت: «”صدقه بن یحیی” نماینده مجلس شورای عربستان گفته دخالت زمینی در یمن ضروری است و فرماندهان ائتلاف انتظار داشتند که کشته بدهند.»

 

 

صدقه بن یحیی در گفتگوی تلفنی با شبکه ماهواره ای «اُن تی وی» اظهار داشت: «عربستان و کشورهای عربی در اوضاع جنگ سرد با ایران به سر می برند و اعراب نمی خواهند تا مسئله به جنگ مستقیم کشانده شود.»

 

 

نماینده مجلس شورای عربستان در ادامه گفت: «جنگ مستقیم با ایران به ضرر همه خواهد بود و اعراب و در رأس آنها عربستان دست خود را به سوی ایران برای گفتگوی مستقیم دراز می کنند. به شرطی که ایران از حمایت از اقلیت شیعه در کشورهای عربی دست بردارد و با دخالت در امور ما موجب آشفتگی اوضاع نشود.»

 

 

لازم به ذکر است این نماینده مجلس شورای عربستان با صراحت تمام می گوید ارتش این کشور در یمن دخالت زمینی کرده است ولی با این حال ایران را به دخالت در امور اعراب متهم می کند.

 

 

مقامات عرب همکاری های بین المللی ایران با متحدان خود در عراق و سوریه را که طبق تعهدات میان تهران و دولت های رسمی این دو کشور صورت می گیرد را دخالت عنوان می کنند.

 

 

ولی اشغال کشور مستقلی مانند یمن توسط ائتلاف عربی و حمایت از تروریست ها در سوریه توسط اعراب به ویژه عربستان برای ساقط کردن رییس جمهور قانونی و منتخب ملت سوریه را دخالت نمی دانند.

 

 

سران عرب در حالی ایران را عامل آشفتگی در کشورهای عربی می دانند که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در گفتگوی اخیر خود با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود آشفتگی در کشورهای عربی ناشی از نارضایتی داخلی این کشورهاست.

 

 

این در حالی است که اگر باراک اوباما می گفت ایران عامل آشفتگی در کشورهای عربی است، رسانه های عربی این سخنان اوباما را تیتر یک اخبار خود می کردند و انواع  خبرسازی ها را  علیه ایران صورت می دادند.

منبع:جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

حوثی ها پیشنهاد های صلح فرستاده سازمان ملل را پذیرفتند

ی سپتامبر 6 , 2015
اسماعیل شیخ احمد ولد، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد پیشهاد های جدید را برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در یمن عنوان کرد.   امروز شبکه تلویزیونی”المیادین” از این موضوع خبر داد. به گزارش شبکه، این طرح بازگشت خالد بحاحا به قدرت دولت را فراهم می کند. […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...