تقویت حافظه با بازی‌های رایانه‌ای

اشتراک گذاری :

نودیها:استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه‌اندازی کلینیک بازتوانی شناختی خبر داد و گفت: برخی برنامه‌های نرم‌افزاری همچون بازی‌های کامپیوتری می‌تواند روی حافظه اثر بگذارد یا توجه و تمرکز و ادراکات فرد را تقویت کند.

 

 مهدی تهرانی دوست در ارتباط با سمپوزیوم  بازتوانی شناختی اظهار داشت: برخی از اختلالات حوزه مغز، اعصاب و روان می‌تواند بر روی حیطه شناختی افراد از جمله توجه، تمرکز، حافظه و ادراکات تاثیر گذارد لذا توجه به این مسئله حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ممکن است درمان‌های اولیه این اختلالات، مستقیم روی این کارکردها تاثیر بهبودی نداشته باشد، گفت: طی سال‌های اخیر روش‌هایی معرفی شده که ضعف کارکرد شناختی بیماران را جبران کند.

 دبیر علمی سمپوزیوم بازتوانی شناختی در مورد تعریف بازتوانی شناختی گفت: این مسئله شامل روش‌هایی است که ضعف کارکرد شناختی بیماران را جبران می‌کند که شامل برخی از درمان‌های دارویی و غیر دارویی است. همچنین روش‌های غیردارویی شامل تمرین افراد، بهره‌مندی از برنامه‌های کامپیوتری و استفاده از وسایل خاص است.

 تهرانی دوست بیان داشت: برخی از نرم افزار ها شامل گیم‌ها و بازی‌ها می‌تواند تاثیرات مطلوبی بر روی کارکردها داشته باشند و به طور کلی برنامه‌های نرم‌افزاری می‌تواند روی حافظه اثر بگذارد و یا توجه و تمرکز و ادراکات فرد را تقویت کند البته برخی از این نرم افزارها در برخی از کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته و در ایران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.

 وی خاطرنشان کرد: طیفی از بیماران همچون بیماران گرفتار سکته مغزی، پارکینسون، آلزایمر و ام اس می توانند از این بازتوانی شناختی بهره‌مند شوند. همچنین برخی از بیماران روانپزشکی همچون اختلال بیش فعالی و کم توجهی، اتیسم اسکیزوفرنی، سوء مصرف مواد مخدر و افسردگی نیز با استفاده از بازشناختی توانی می‌توان به آنها کمک کرد.

 این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان با اشاره به اینکه روش‌های بازتوانی شناختی، همه تحقیقات علمی آن هنوز کامل نشده است، گفت: کلینیکی در تهران تحت عنوان «کلینیک مغز و شناخت» به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران و پژوهشگده علوم شناختی راه اندازی شده است که تحقیق و برنامه های درمانی همزمان در این کلینیک در حال انجام است و بسیاری از بیماران می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

فارس
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 45

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اعلام ویژه برنامه‌های شب‌های قدر در حرم مطهر امام رضا(ع)

ش ژوئن 2 , 2018
نودیها:معاون تبلیغات آستان قدس رضوی جزئیات ویژه برنامه‌های شب‌های قدر در حرم رضوی را اعلام کرد.    حجت‌الاسلام والمسلمین ﺳﯿﺪﺟﻼلﺣﺴﯿﻨﻲ با اشاره به اینکه شب‌های قدر مصادف با سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد است، اظهار داشت: آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی ﺑﻪ دلیل ﺣﻀﻮر ﭼﺸﻢﮔﯿﺮ زاﺋﺮان در این […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...