منو -منو +
🌍امروز: یکشنبه, ۳۱ تیر , ۱۳۹۷ 🌍
لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.5
لینکستان دانلود آهنگ "نفس" بمناسبت روز دختر دانلود کتاب رایگان مضرات و راههای ترک خودارضایی فیلم کامل مستند جن صوت کوتاه در مورد تعبیر خواب

ارتباط با ما – ما در شبکه های اجتماعی

---راههای ارتباط با ما :--- راه ارتباطی تلگرام ------ راه ارتباطی سروش ------ برای سفارش تبلیغات هم میتوانید به این آی دی ها مراجعه کنید. ----------------------------- ما در شبکه های اجتماعی ----------------------------- توئیتر: ----------------------------- یوتیوب:

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه توییتر
 

آخرین مداحی ها

تسکین‌های طبیعی کمردرد

0

نودیها:بی تحرکی و اضافه وزن ناشی از آن به طور تنگاتنگی با بروز و تشدید دردهای کمری و مفصلی در ارتباط هستند. در واقع عضلات مجبور می شود تلاش زیادی برای تحمل مازاد توده بدنی انجام دهد.


دردهای کمری از جمله مشکلاتی است که اکثر مردم بویژه افرادی که بی تحرک و پشت میز نشین هستند از آن شکایت دارند. این دردها با احساس ناراحتی، فشار و خشکی در قسمت انتهایی کمر بروز میکند که گاهی با گزگز و مشکل در حرکت کردن بروز می کنند.

دردهای کمری به واسطه یک حرکت یا وضعیت بدنی نادرست و یا یکجا نشستن طولانی مدت بروز می کند و می تواند جزو علائم اختلالات مفصلی، استخوانی یا عضلانی باشد. اگرچه روش های درمانی زیادی برای کاهش شدت این علائم و دردها وجود دارد، اما لازم است برخی شیوه های طبیعی برای پیشگیری و همچنین مقابله با این دردها را در نظر داشته باشید.

وضعیت نشستن بدن را اصلاح کنید

حفظ وضعیت بدنی درست در حین نشستن یک عادت ساده و سالم است که باعث جلوگیری از بروز کمردرد و همچنین کاهش بروز آن میشود. نشستن صحیح باعث می شود که عضلات در جای خود قرار بگیرند و بهتر از ستون فقرات حفاظت کنند.

درست نشستن همچنین باعث می شود که فرد از نظر اندامی نیز زیباتر به نظر برسد.بنابراین اگر شغل تان نیاز به نشستن دارد حتما صندلی مناسب انتخاب کنید و در حین نشستن وضعیت بدنی تان را اصلاح کنید.

ورزش کنید

با وجود اینکه در حین درد و احساس فشار زیاد در کمر باید استراحت کنید تا درد کاهش یابد اما لازم است حتما ورزش کنید. چون حرکات ورزشی و کشش بدن یک کار تکمیلی برای تسکین و کاهش دفعات شروع درد محسوب می شود. ورزش باعث بهبود جریان خون شده و در عین حال عضلات و استخوان ها را تقویت می کند و از بروز بیرون زدگی و پارگی دیسک و بروز مشکلات دیگر پیشگیری می کند.

با اضافه وزن مقابله کنید

برای تسکین و آرامش کمرتان و از بین بردن احساس درد و خستگی آن بالا نگاه داشتن پاها است. این تکنیک باعث فعال شدن جریان خون در قسمت تحتانی بدن و افزایش اکسیژن رسانی به عضلات و جریان خون می شود

بی تحرکی و اضافه وزن ناشی از آن به طور تنگاتنگی با بروز و تشدید دردهای کمری و مفصلی در ارتباط هستند. در واقع عضلات مجبور می شود تلاش زیادی برای تحمل مازاد توده بدنی انجام دهد. در نتیجه برای مقابله و کنترل درد باید وزن را کاهش داد.

برای این کار حتما برنامه غذایی تان را اصلاح کنید و به مرور وزن کم کنید. در کنار رعایت رژیم غذایی لازم است ورزش نیز داشته باشید.

از توپ تنیس استفاده کنید

اکثر فیزیوتراپیست ها و مربی های ورزشی از توپ تنیس به عنوان ابزار درمانی در کاهش دردهای کمری استفاده می کنند. به این ترتیب که توپ تنیس روی سطح سفتی قرار داده می شود و بدن روی آن قرار میگیرد تا حرکات ملایمی به کمر داده شود و این کار علاوه بر افزایش جریان خون باعث تسکین سفتی و خشکی کمر می شود.

پاها را بالا نگه دارید

یک تکنیک ساده برای تسکین و آرامش کمرتان و از بین بردن احساس درد و خستگی آن بالا نگه داشتن پاها است. این تکنیک باعث فعال شدن جریان خون در قسمت تحتانی بدن و افزایش اکسیژن رسانی به عضلات و جریان خون می شود. لازم است که روی یک سطح صاف دراز بکشید، کمر را صاف کنید و پاها را بالا ببرید.

خوب بخوابید

داشتن خواب با کیفیت و خوب تاثیر زیادی در کاهش کمردردهایی دارد که به واسه کارهای روزمره ایجاد می شوند. افرادی که کمتر از ۷ ساعت در شب می خوابند در مقایسه با افرادی که خواب بیشتری دارند کمتر از دردهای کمری رنج می برند.این مسئله به این دلیل است که در طول استراحت، عضلات به آرامش می رسند و جریان خون در کمر، گردن و شانه ها بیشتر می شود.

البته باید توجه داشته باشید که در حین خواب بدن تان در وضعیت درستی قرار داشته باشید. چون خوابیدن در وضعیت بدنی نامناسب مانند خوابیدن روی به شکم باعث اثرات بدی روی کمر می شود.

دمنوش آرامبخش بنوشید

مصرف دمنوش ها با خواص ضدالتهابی و مسکنی یک روش ۱۰۰ درصد طبیعی برای کنترل دردهای کمری است. ترکیبات فعال برخی ادویه ها و گیاهان باعث مسدود کردن واکنش های التهابی بدن شده و بویژه باعث کاهش خشکی و سفتی عضلات می شود. برای مقابله با اولین علائم دردها از مصرف دمنوش های حاوی زنجبیل، زردچوبه، اسطوخودوس، پوست پرتقال، نعنا،شیرین بیان، رازیانه و بابونه غافل نباشید.

کمپرس آب گرم و سرد استفاده کنید

درمان با کمپرس سرد و گرم روش مناسبی برای کاهش دردهای عضلانی است که قسمت پایین کمر را درگیر می کنند. گرم یا سرد کردن موضعی باعث تحریک جریان خون در ناحیه مورد نظر می شود و میزان التهاب را کاهش می دهد. علاوه براین، کمپرس آب گرم و سرد در کنار خواب برخی گیاهان یا عصاره های روغنی اثرات تسکین بخشی زیادی دارد.

با احساس درد در ناحیه کمر این روش های طبیعی را امتحان کنید. اما اگر دردتان شدید بود و یا بعد از دو تا سه روز برطرف نشد حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا منشا درد مشخص شود. ممکن است در ناشی از یک گرفتگی ساده باشد که خیلی زود برطرف می شود. اما گاهی ممکن است مشکل به دیسک ها مربوط شود که باید تحت بررسی و درمان قرار گیرد.

اما به طور کلی برای پیشگیری از کمر درد به وضعیت نشستن خود در مقابل رایانه، وضعیت بدن در حال کار یا راه رفتن دقت کنید. دردهای کمری اغلب به طور مستقیم به نشستن و برخاستن های مکرر در وضعیت نامناسب بدنی مربوط می شوند.

تبیان

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

  • سلامت و زیبایی

    پیشگیری از گرمازدگی در روزهای گرم سال پیشگیری از گرمازدگی در روزهای گرم سال حقایقی درباره بهداشت دهان که از شنیدن‌شان تعجب خواهید کرد! حقایقی درباره بهداشت دهان که از شنیدن‌شان تعجب خواهید کرد! آیا درمان‌های “طب سنتی” دیر اثر می‌کند آیا درمان‌های “طب سنتی” دیر اثر می‌کند «خستگی گرمایی» بدترین نوع گرمازدگی «خستگی گرمایی» بدترین نوع گرمازدگی مصرف این سبزی درمان ۹۹ درد است مصرف این سبزی درمان ۹۹ درد است ۱۴ مواد غذایی که باعث مسمومیت می‌شوند ۱۴ مواد غذایی که باعث مسمومیت می‌شوند روزانه چند لیوان آب بنوشیم؟ روزانه چند لیوان آب بنوشیم؟ چربی سوزهای پرکلسیم را بشناسید چربی سوزهای پرکلسیم را بشناسید در روزهای گرم و مقابله با گرما زدگی در روزهای گرم و مقابله با گرما زدگی ۶راهکار طب ایرانی ــ اسلامی برای جلوگیری از ضعف “نیروی جنسی” ۶راهکار طب ایرانی ــ اسلامی برای جلوگیری از ضعف “نیروی جنسی” شربتی ترش و شیرین برای لاغری افراد شربتی ترش و شیرین برای لاغری افراد صبح ناشتا بدنتان را اینگونه شگفت زده کنید صبح ناشتا بدنتان را اینگونه شگفت زده کنید از تهیه و صرف غذا در این ظروف پرهیز شود از تهیه و صرف غذا در این ظروف پرهیز شود چند ترفندهاى  آسان براى در امان ماندن از سکته قلبى چند ترفندهاى آسان براى در امان ماندن از سکته قلبى چه موادی بیشتر از شیر کلسیم دارند چه موادی بیشتر از شیر کلسیم دارند ده نکته برای افزایش باروری مردان ده نکته برای افزایش باروری مردان ۱۰ نکته که باید در مورد ریزش مو بدانید ۱۰ نکته که باید در مورد ریزش مو بدانید با خوردن عدس به دیابت مبتلا نشوید! با خوردن عدس به دیابت مبتلا نشوید! ۱۳ درمان خانگی جوش صورت ۱۳ درمان خانگی جوش صورت منوی غذایتان را بعد از ماه رمضان اینگونه تنظیم کنید منوی غذایتان را بعد از ماه رمضان اینگونه تنظیم کنید
  • تبلیغات در نودیها
  • تبلیغات در نودیها
  • بازنشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1397