ترفندهای بزرگ تر نشان دادن خانه های کوچک

اشتراک گذاری :

نودیها:خیلی ها از کوچک بودن خانه شان ناراضی هستند و دوست ندارند در خانه ای تنگ و تاریک و کوچک زندگی کنند اما چون امکان تغییر خانه هم برایشان وجود ندارند، فکر می کنند باید با همین وضعیت بسازند. آنها ناامید می شوند و فکر می کنند محکوم به زندگی در خانه کوچک و قوطی کبریتی شان هستند اما طراحان و کارشناسان معماری نظر دیگری دارند و می گویند می توان با تغییراتی ساده، خانه را بزرگتر و دلبازتر از واقعیت نشان داد و در نتیجه حس و حال بهتری هم داشت.

 

اگر شما هم به دنبال بزرگ تر شدن خانه تان هستید، از این روشها استفاده کنید:

• نور بیشتر؛ خانه بزرگتر

برای اینکه خانه کوچک تان، بزرگتر به نظر بیاید تا جایی که می توانید از نور طبیعی استفاده کنید. پرده ها را کنار بزنید تا نور وارد خانه شود و از درخشش و تابش آفتاب لذت ببرید.

برای اینکه نور بیشتری به اتاق تان راه پیدا کند، می توانید از چوب پرده ای بزرگ تر از اندازه پنجره استفاده کنید تا وقتی پرده ها را کنار می زنید، اصلاً جلوی شیشه ها و نور آفتاب را نگیرد و حداکثر میزان نور وارد فضای خانه شود. با این کار علاوه بر نور بیشتر، پنجره اتاق هم بزرگتر به نظر می رسد و می تواند حس بهتری به شما بدهد.

همچنین خوب است هنگام شب در هر اتاق، حداقل از سه منبع نور در ارتفاع های مختلف استفاده کنید. یکی از این منابع باید نوری کم و غیرمستقیم داشته باشد، مانند چراغ روی میز. دومین منبع نور می تواند آباژوری ایستاده روی زمین باشد که نورش برای کتاب خواندن فوق العاده است و سومین منبع نور اتاق هم همان چراغهای آویز است که روشنایی خانه را تامین می کند.

علاوه بر اینها، خوب است اگر امکانش را دارید داخل کمدها هم چراغ نصب کنید. با توجه به اینکه کمدهای خانه معمولاً یکی از تاریک ترین و گاهی به هم ریخته ترین قسمتهای خانه است، نصب چراغ می تواند احساس بهتری به شما ببخشد.

• شیشه تمیزتر؛ خانه دلبازتر

یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین کارها برای اینکه نور بیشتری وارد خانه شود، تمیز کردن پنجره هاست. شک نداشته باشید که درخشش شیشه ها باعث می شود نور بیشتری به فضای داخل خانه راه پیدا کند و فضای دلنشین تری برای تان فراهم خواهد کرد.

• نور بیشتر و خانه دلبازتر به کمک آینه های دیواری

یکی از راههای ساده ای که به شما کمک می کند هم خانه تان بزرگتر به نظر برسد، هم نور بیشتری در فضا وجود داشته باشد و هم خانه ای زیباتر داشته باشید، نصب آینه روی دیوارها و به خصوص دیوارهای مقابل پنجره و چراغهای روشنایی است. با این کار نور و روشنایی خانه بیشتر می شود و می توانید به راحتی به فضا عمق ببخشید.

می بینید که به همین سادگی و با استفاده از آینه های بزرگ، نور بیشتر، فضای بزرگتر و خانه ای زیباتر خواهید داشت.

• دیوارهای روشن؛ خانه ای دلنشین

استفاده از رنگهای ملایم و روشن باعث می شود خانه بزرگتر به نظر برسد اما بهتر است دیوارهای خانه کوچک تان را به رنگ سفید یخی رنگ نزنید و به جای آن از رنگ سفیدی که کمی مخلوط با رنگی دیگر است، استفاده کنید.

 

همچنین خوب است اسباب و لوازمی را که نمی خواهید خیلی در خانه مشخص باشد، به کمک رنگ دیوارها پنهان کنید. مثلاً می توانید وسایلی مانند رادیاتورها و قفسه ها را با همان رنگ دیوارها بپوشانید. با این کار، این لوازم در دیوارها محو می شوند و دیگر چندان در فضای کوچک خانه تان به چشم نمی آیند.

• دیوارهای روشن؛ کفپوشهای تیره

اگر دیوارها سفید است، یکی از بهترین انتخابها برای کف خانه، استفاده از رنگهای تیره خواهد بود. با این کار، تضادی که میان دیوارهای سفید و کف تیره خانه ایجاد می شود، باعث میشود دیوارها روشن تر و خانه بزرگتر به نظر برسد.

• بزرگ شدن خانه با حذف درهای داخلی

بعضی وقتها برای جدا کردن قسمتهای مختلف داخل خانه (مانند هال و اتاق پذیرایی)، درهای مختلفی داخل خانه نصب می کنند. اما وجود داشتن این درها باعث میشود فضای خانه کوچکتر و تنگ تر به نظر برسد. بنابراین بهتر است درهای اتاق خوابها و سرویسهای بهداشتی را نگه دارید و درهای دیگر را که کارایی چندانی ندارد و فقط برای مجزا کردن قسمتهای مختلف خانه است، حذف کنید.

اگر شما هم از کوچک بودن خانه تان ناراحت هستید، بد نیست این روشها را امتحان کنید، شاید به کارتان آمد و خانه تان را دلبازتر و زیباتر از قبل کرد.

تبیان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 37

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

گوگل پلی اپلیکیشن های ایرانی را حذف کرد

د سپتامبر 11 , 2017
گوگل پلی اپلیکیشن های ایرانی را از فروشگاه آنلاین خود حذف کرد و همین اقدام باعث خشم کاربران ایرانی شده است. این اقدام گوگل در راستای همخوانی با تحریم های ۲۲ ساله آمریکا علیه ایران بوده است.   البته قبل از گوگل، اپل نیز اپلیکیشن های ایرانی را از فروگاه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...