بیش از ۵۰ میلیون آمریکایی زیر خط فقرند

اشتراک گذاری :

“اسپوتنیک نیوز” نوشت: بنابر یک گزارش حدود ۵۰ میلیون آمریکایی زیر خط فقر زندگی می‌کنند و بیش از یکصد میلیون نفر دیگر برای امرار معاش ماهانه از دولت فدرال مستمری دریافت می‌کنند.فقر در جامعه آمریکا به سطح بی سابقه‌ای رسیده به طوری که طبقه متوسط جامعه را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

بنابر این گزارش، افزایش فقر، به خشم و ناامیدی در میان شهروندان آمریکایی دامن زده است. بنا بر نظرسنجی انجام شده از سوی وال استریت ژورنال، فقط حدود ۳۸ درصد از آمریکایی‌ها می‌توانند هزینه‌های ۵۰۰ دلاری تعمیرات یا مخارج هزار دلاری بستری شدن در بخش اورژانس را از طریق حساب‌های بانکی خود پرداخت کنند.

در این گزارش آمده است طیف گسترد‌ه‌ای از پرسش شوندگان آمریکایی می‌گویند که بودجه‌ای برای امرار معاش دارند اما تنها عده اندکی می‌توانند در مواقع اضطراری، بدون بدهکار شدن یا قرض گرفتن از دوستان و اقوام خود، ازپس هزینه‌ها بر آیند.

بنابر این گزارش، حدود ۱۶ درصد از این افراد برای رفع هزینه‌های مسکن به کمک دوستان و اقوام خود نیاز دارند و ۱۲ درصد دیگر باید از کارت اعتباری خود استفاده کنند.

جیم کلیفتون، رئیس موسسه نظر سنجی گالوپ می‌گوید اگر عضوی از یک خانواده به هر دلیل کارش را از دست بدهد و بیکار شود، وزارت کار آمریکا وی را به عنوان فرد بیکار به حساب نمی‌آورد.

وی افزود، در حال حاضر حدود ۵.۶ درصد یعنی چیزی حدود ۳۰ میلیون شهروند آمریکایی بیکارند یا در مشاغل بسیار کم درآمد حاضرند.

در گزارش وال استریت ژورنال همچنین آمده است دولت آمریکا به جای اشتغال‌زایی و بازسازی آمریکا با استفاده از شعار معروف عمو سام «من به تو برای سربازی ارتش عمو سام نیاز دارم» افراد را جذب ارتش می‌کند.

این در حالی است که نظر سنجی اخیر شبکه خبری فاکس نیوز از شهروندان آمریکایی نشان داد ۵۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی با سیاست‌های اقتصادی باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور مخالفند.

در همین حال، نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ که اوایل ماه آوریل منتشر شد، بیانگر آن بود که رضایت مردم آمریکا از شرایط داخلی این کشور به پایین‌ترین سطح خود در طول تاریخ این کشور رسیده است.

بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ، تنها ۲۸ درصد مردم آمریکا از اوضاع اقتصادی این کشور راضی هستند و آمار نارضایتی تقریبا با نارضایتی‌های سال ۲۰۰۸ یعنی دوران رکود بزرگ اقتصادی آمریکا برابر است.

منبع : رجا نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 69

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

راه لغو نشدن کنسرت

د ژوئن 29 , 2015
معاون فرهنگی قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش گفت: همان طور که قبلا نیز گفته بودم مرجع اعطای مجوز وزارت ارشاد است و تردیدی نیست. اما وزارت ارشاد وقتی مجوز بدهد باید ملاحظات قانونی را از همه ابعاد در نظر بگیرد و چون مراجع دیگری برای رسیدگی به تخلفات […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...