برخورد بدحجابان با گشت ارشاد!

اشتراک گذاری :

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز،”خانومم، عزیزم! یه لحظه تشریف بیارین!” دروغ از همین جا آغاز می شود، با همین جمله معمولی ولی به شدت چندش آور و متهوع. بارش […] و تنفر از در و دیوار شهر شروع می شود.  می گویم سوار نمی شوم و مشکلی ندارم، سنجاقی جلوی مانتو می زنم و همان توی ون آشغالی اش استعلام می گیرد و ولم می کند. بلد نیستم جیغ و هوار راه بیندازم و معمولا ساده ترین راه برایم این است که حرف آدمها را باور کنم. آدمها… حتی اگر آن آدم شبیه من نباشد و این مرتبه فکر می کنم که او به خدایی معتقد است که دروغ گفتن را گناه می داند و من به شرفی معتقدم که دروغ را زشت ترین کارها می دانم.
پیاده ام نمی کند، داد میزنم که مرده شور […] را ببرند. می گوید که بی ادبی نکنم وگرنه شب نگهم می دارند. دختر دیگری داد و بیداد می کند و زن دست هایش را می گیرد. دختر فحش می دهد و زن تهدیدش می کند که دستبند به دستانش می زند…”
جملات بالا، مطلب و یا دل نوشته ای نیست که در وبلاگ شخصی و یا دفترچه خاطرات شخصی به چاپ رسیده باشد، بلکه مطلب رسمی منتشر شده در یکی از رسانه های رسمی معاند و ضد انقلاب است که این بار نتوانستند حداقل برای مخاطبان چهره واقعی خود را پنهان کنند.
نقل قول بالا روایت کوتاهی از تذکر مامور گشت ارشاد به یک بانوی ایرانی است که راوی آن یک سایت تابلودار ضد انقلاب است و هرگز صحت و سقم آن مشخص نیست اما اگر فرض را بر این بگیریم این روایت توسط یک بانوی ایرانی در این سایت ضد انقلاب واقعیت داشته باشد قطعا می توان فهمید که با توجه به نوع ادبیات منتشر شده، عصبانیت مسئولین این سایت رسمی به سرعت در متن سرایت کرده است، این در حالی است که بحث رعایت قوانین تصویب شده، در هر کشوری الزامی است.
حتی همان کشورهایی که این سایت های ضد انقلاب را ساپورت می کنند، شهروندان آنها حق تخطی از کوچکترین قوانین آن کشور را ندارند، چرا که اگر این اتفاق بیفتد قانون، مجازات سخت و پشیمان کننده ای را برای آنها در نظر می گیرد.
این در حالی است که حتی در متن این سایت ضد انقلاب، بی ادبی و یا تخلفی از مامور گشت ارشاد مشاهده نکردیم. اگر چه شاید ماموری هم تخلفی داشته باشد، اما دستورالعمل مسئولان بالاتر مبنی بر برخورد مناسب با بدحجابان جامعه که عملا به دلیل زیر پاگذاشتن قانون متخلف محسوب می شوند، ستودنی است. اما گاهی اوقات برخوردی از برخی زنان بدحجاب با ماموران مشاهده می شود که این مسئله مورد تعجب ماموران و افرادی که در حوالی حضور دارند می شود که البته به نظر می رسد ریشه این اتفاق به دلیل حمایت برخی از سیاستمداران برای جلب توجه از بدحجابان است.
به نظر می رسد اختلاف نظر برخی از مسئولان دولتی و انتظامی در مواجهه با برهم زنندگان نظم و قانون جامعه، موجب می شود که اینگونه رسانه های خارجی از انجام وظیفه برخی از ماموران، سوء استفاده کنند طوری که حتی نتوانند چهره رسمی رسانه خود را حفظ کنند. از طرفی دیگر این اختلاف نظر باعث می شود برخی از بدحجابان در مواجهه با این ماموران که قانون را اعمال می کنند، به خودشان اجازه بدهند با توجه به پشتیبانی برخی از مسئولین دولتی از حرکت آنها، به ماموران قانون توهین کنند.
طبیعی است کسی که جرم برهم زدن نظام اجتماعی جامعه را مرتکب شده، نمی تواند دل خوشی از ماموری داشته باشد که ولو با احترام بخواهد وی را ارشاد کند اما در هر صورت باید در نظر داشت، قانون در هر کشوری و در هر شهری لازم الاجراست./ فرهنگ نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 18

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

انبوه‌سازان خانه‌نشین شدند

ش آگوست 8 , 2015
حمید بابازاده  اظهار کرد: در دو سال گذشته بخش ساخت و ساز مسکن کشور با افت کاری مواجه بوده و بازار سنگین‌تر از قبل شده است. وی با بیان این‌که رکود کاری باعث کاهش شدید ساخت و ساز شده است در رابطه با دلایل بروز این وضعیت تصریح کرد: متاسفانه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...