با مواد شیمیایی موهایتان را رنگ نکنید – عوارض رنگ موهای شیمیایی

اشتراک گذاری :

دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بیشتر افراد به مواد شیمیایی موجود در رنگ موها حساسیت دارند و این آلرژی در موها بروز نمی‌کند بلکه در اطراف مو و در موارد شدید باعث التهاب و تورم چشم و اطراف آن می‌شود.

وی یادآور شد: این حساسیت پوستی باعث مشکلات پوستی در کناره‌های گردن و ایجاد اگزوما در افراد می‌شود.خارش پوست سر، ناحیه پیشانی، گوش، پشت گردن و صورت نیز از دیگر عوارض افراط در مصرف رنگ موهاست.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: بستن مو به مدت زیاد، دست زدن زیاد به مو، بافتن، سشوار و اتو مو در دراز مدت نه تنها باعث از بین رفتن مو بلکه در اثر از بین رفتن چربی مو باعث خشکی، شکنندگی، زبر شدن و مو خوره می‌شود.

احسانی با اشاره به اینکه بعد از استحمام و بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت می‌توان تشخیص داد که مو چه جنسی دارد و بر اساس آن عارضه را درمان کرد، تاکید کرد: برای درمان موخوره و کاهش عوارض مو با توجه به جنس مو می‌توان از نرم کننده‌ها و شامپوها استفاده کرد. عدم استفاده از انواع ژل‌ها و حالت دهنده‌های مو می‌تواند راهکار مناسبی برای درمان موخوره باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه افرادی که موهای خود را به دفعات رنگ می‌کنند بیشتر از دیگران در معرض آسیب قرار دارند در پایان اظهار کرد: عدم افراط در شانه کردن موها، محکم نبستن و چرب کردن موها با روغن‌های گیاهی بسیار کمک کننده است، اما اگر هیچ کدام از این روش‌ها موثر نبود تنها راه از بین بردن مو خوره کوتاه کردن است.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 63

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آشنایی با ۶ غذای باعث چاقی شکمی

د مه 11 , 2015
به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از همشهری، این نوع افزایش وزن که به «بافت چربی عمیق» است و باعث چاقی شکمی شما می‌شود، همان است که هنگامی در استخر لباس‌ شنا می‌پوشید، موجب خجالت شما می‌شود. اما این افزایش وزن همچنین می‌تواند به مشکلات جدی‌تری نظیر بیماری‌های […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...