منو -منو +
🌍امروز: جمعه, ۲۹ تیر , ۱۳۹۷ 🌍
لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.5
لینکستان دانلود آهنگ "نفس" بمناسبت روز دختر دانلود کتاب رایگان مضرات و راههای ترک خودارضایی فیلم کامل مستند جن صوت کوتاه در مورد تعبیر خواب

ارتباط با ما – ما در شبکه های اجتماعی

---راههای ارتباط با ما :--- راه ارتباطی تلگرام ------ راه ارتباطی سروش ------ برای سفارش تبلیغات هم میتوانید به این آی دی ها مراجعه کنید. ----------------------------- ما در شبکه های اجتماعی ----------------------------- توئیتر: ----------------------------- یوتیوب:

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه توییتر
 

آخرین مداحی ها

با خواص شگفت انگیز هندوانه ، طالبی و خربزه آشنا شوید

0

نودیها:طالبی، هندوانه و خربزه همگی از خانواده خیار، کدو و کدو تنبل هستند که به صورت بوته‌ای بر روی زمین رشد می‌کنند.

جلوگیری از گرفتگی عروق
بتاکاروتن یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ها به طور موثری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کنند. نقش آنتی‌اکسیدان‌ها جمع‌آوری رادیکال‌های آزاد اکسیژن از بدن است. در اثر افزایش رادیکال‌های آزاد اکسیژن در بدن چربی‌های موجود در خون به‌خصوص LDL اکسیده می‌شوند. اکسیده شدن LDL مرحله آغازین تشکیل پلاک در سطح عروق خونی است. چنانچه میزان چربی‌های خون کنترل شده و مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها به میزان کافی در رژیم غذایی وجود داشته باشد، از اکسیداسیون LDL و در نتیجه گرفتگی عروق جلوگیری می‌شود. مصرف مقدار متعادل و متناسب طالبی می‌تواند تامین‌کننده مقدار کافی از بتاکاروتن باشد.

عجیب اما واقعی

اگرچه ممکن است این خبر کمی عجیب به نظر برسد، اما اگر فقط مقداری نمک روی سطح هندوانه بریزید متوجه خواهید شد که طعم و مزه آن در مقایسه با قبل شیرین تر خواهد شد و البته اگر مقدار بیشتری نمک روی آن بریزید آنگاه طعم شورمزه آن را به خوبی احساس خواهید کرد.اگر هندوانه را در زیر میکروسکوپ بررسی کنید، خواهید دید بافت این میوه متشکل از هزاران سلول بسیار کوچک است. همه این سلول ها دارای غشایی هستند که ما از آن به عنوان یک غشای نیمه تراوا نام می بریم. از ویژگی های منحصربه فرد غشاهای نیمه تراوا این است که آب به آسانی به آن ها وارد یا از میانشان خارج می شود.

کم‌شیرین‌ها کم‌کالری هستند؟

متاسفانه، گاهی برخی از افراد به خصوص آنهایی که دچار اضافه‌وزن یا دیابت هستند، گمان می‌کنند اگر هندوانه یا خربزه‌ای، شیرین نباشد، بنابراین قند و کالری ندارد و آنها می‌توانند با خیال راحت از آن خوراکی به هر میزان که دلشان خواست، میل کنند. در صورتی که اصلا این‌طور نیست. در واقع، نشاسته موجود در صیفی‌جات در طول مدت رسیدن میوه با تبدیل شدن به قند باعث شیرین‌تر شدن آن می‌شود. اگر هر کدام از صیفی‌ها، شیرینی لازم را نداشته باشند به این معناست که شرایط آب و هوایی یا زراعی مناسب برای تبدیل نشاسته به قند درون آنها وجود نداشته است، اما همین صیفی‌های کم شیرین هم دارای کالری هستند و مصرف بیش از اندازه آنها توصیه نمی‌شود.

پیشگیری از آب مروارید

مصرف مقدار کافی از بتاکاروتن می‌تواند در پیشگیری از بروز کاتاراکت نیز موثر باشد. بروز آب‌مروارید علل متفاوتی دارد. دیابت، اشعه ماوراءبنفش خورشید و برخی بیماری‌ها از علل بروز کاتاراکت در سنین بالا هستند. به نظر می‌رسد تجمع رادیکال‌های آزاد اکسیژن با تخریب لنز چشم و غشاء سلول‌ها به تدریج سبب تاری چشم و کاتاراکت می‌شود. بررسی‌های زیادی که توسط دانشمندان انجام شده است نشان می‌دهند که مصرف میوه‌های غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها در پیشگیری و تاخیر بروز کاتاراکت موثر است.

رنگدانه قرمز رنگ هندوانه
با توجه به اینکه هندوانه و طالبی از یک خانواده هستند از لحاظ کلیه خواص تغذیه‌ای مشابه می‌باشند. هندوانه نیز مانند طالبی منبع خوبی از بتاکاروتن، ویتامین A و پتاسیم است و اگرچه مقدار این سه ماده در هندوانه کمتر از طالبی است، اما همچنان منبع خوب این مواد مغذی محسوب می‌شود. علاوه بر آن هندوانه سرشار از لیکوپن است. لیکوپن رنگدانه قرمز است و مسئول ایجاد رنگ قرمز در میوه‌هایی نظیر هندوانه و نیز گوجه‌فرنگی می‌باشد. لیکوپن جزء گروه آنتی‌اکسیدان‌ها است و از اکسیداسیون چربی‌های غشای سلولی و تخریب DNA سلول‌ها و سرطانی شدن آنها جلوگیری می‌کند. یکی از شناخته‌شده‌ترین خواص لیکوپن پیشگیری از بروز سرطان به‌خصوص سرطان پروستات می‌باشد. علاوه بر آن لیکوپن در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی نیز موثر است. علاوه بر خواص آنتی‌اکسیدانی که لیکوپن دارد و مانع اکسیداسیون LDL می‌شود، همچنین لیکوپن با مهار آنزیم‌های تولیدکننده کلسترول سبب کاهش مقدار کلسترول خون شده و می‌تواند از تشکیل پلاک‌های چربی در جدار عروق جلوگیری نماید.

ارتقای سیستم ایمنی

بتاکاروتن همچنین در ارتقاء سیستم ایمنی بدن موثر است. هنگامی که در بدن عفونت ایجاد می‌شود گویچه‌های سفید فعال ‌شده و با چندین عملکرد متفاوت سبب از بین رفتن عوامل بیماری‌زا می‌شوند. یکی از این مکانیسم‌های دفاعی ایجاد رادیکال‌های آزاد اکسیژن می‌باشد. گرچه رادیکال‌های آزاد اکسیژن در از بین بردن عوامل بیماری‌زا موثر هستند، اما چنانچه از محیط بدن حذف نشوند سبب تخریب سلول‌های بدن و حتی گویچه‌های سفید که عوامل تدافعی بدن هستند نیز می‌شوند. بتاکاروتن به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، با حذف رادیکال‌های آزاد اکسیژن از بدن، سبب محافظت سیستم‌های دفاعی بدن می‌شود. همچنین بتاکاروتن در تولید بیشتر لنفوسیت‌های T و B که از مهم‌ترین سیستم‌های دفاعی هستند نقش دارد.

منبع پتاسیم و رفع کم‌آبی

علاوه بر بتاکاروتن طالبی یکی از منابع مهم تامین‌کننده پتاسیم برای بدن است. پتاسیم نقش بسیار مهمی در انتقال امواج عصبی از مغز به عضله دارد، بنابراین کمبود آن می‌تواند باعث اختلال در عملکرد صحیح سیستم عصبی بدن و ماهیچه‌ها شود. همچنین پتاسیم با مکانیسم‌های متفاوت سبب گشادی عروق و بهبود جریان خون می‌شود و کمبود آن می‌تواند با ایجاد انقباض در عروق زمینه بروز سکته‌های مغزی را فراهم آورد. معمولا در آب و هوای گرم و در کسانی که فعالیت بدنی شدید دارند مقدار زیادی پتاسیم همراه با سدیم از بدن دفع می‌شود.

پیشگیری از سرطان
طالبی یکی از منابع غنی از بتاکاروتن و ویتامین A است. بتاکاروتن که در گیاهان وجود دارد، رنگدانه‌ای به رنگ نارنجی است که پس از مصرف می‌تواند در دستگاه گوارش به ویتامین A تبدیل شود. ویتامین A نقش‌های بسیار متعددی در بدن دارد که از جمله آنها می‌توان به ارتقاء سیستم ایمنی بدن، تولیدمثل و بینایی اشاره نمود. یکی از فواید مصرف بتاکاروتن پیشگیری از بروز سرطان است. بررسی‌ها نشان می‌دهند که مصرف زیاد میوه‌های حاوی بتاکاروتن شیوع تومورهای سرطانی را کاهش می‌دهد. علاوه بر سرطان ریه بتاکاروتن از بروز سرطان‌های حفره دهان، حلق، گلو، معده، پروستات و سرطان کولون نیز پیشگیری می‌نماید.

کدام قسمت را می‌توان خورد؟

معمولا صیفی‌جات پوست ضخیمی دارند. برخی از افراد فقط قسمت‌های نرم و شیرین آنها را استفاده می‌کنند و برخی دیگر هم تمامی قسمت‌های خوراکی آن را می‌خورند و پوست نازکی از آن را دور می‌اندازند. دراین‌باره بهتر است بدانید اگر شما پوست ضخیم و بیرونی آنها را به خوبی بشویید، می‌توانید بدون نگرانی آنها را میل کنید. اتفاقا، هرچه صیفی‌جات به سمت پوست می‌روند، تجمع فیبر در آنها بیشتر می‌شود و هرچه بیشتر به سمت گوشت می‌روند، تجمع مواد قندی در آنها افزایش پیدا می‌کند.

رجا نیوز

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

  • سلامت و زیبایی

    «خستگی گرمایی» بدترین نوع گرمازدگی «خستگی گرمایی» بدترین نوع گرمازدگی مصرف این سبزی درمان ۹۹ درد است مصرف این سبزی درمان ۹۹ درد است ۱۴ مواد غذایی که باعث مسمومیت می‌شوند ۱۴ مواد غذایی که باعث مسمومیت می‌شوند روزانه چند لیوان آب بنوشیم؟ روزانه چند لیوان آب بنوشیم؟ چربی سوزهای پرکلسیم را بشناسید چربی سوزهای پرکلسیم را بشناسید در روزهای گرم و مقابله با گرما زدگی در روزهای گرم و مقابله با گرما زدگی ۶راهکار طب ایرانی ــ اسلامی برای جلوگیری از ضعف “نیروی جنسی” ۶راهکار طب ایرانی ــ اسلامی برای جلوگیری از ضعف “نیروی جنسی” شربتی ترش و شیرین برای لاغری افراد شربتی ترش و شیرین برای لاغری افراد صبح ناشتا بدنتان را اینگونه شگفت زده کنید صبح ناشتا بدنتان را اینگونه شگفت زده کنید از تهیه و صرف غذا در این ظروف پرهیز شود از تهیه و صرف غذا در این ظروف پرهیز شود چند ترفندهاى  آسان براى در امان ماندن از سکته قلبى چند ترفندهاى آسان براى در امان ماندن از سکته قلبى چه موادی بیشتر از شیر کلسیم دارند چه موادی بیشتر از شیر کلسیم دارند ده نکته برای افزایش باروری مردان ده نکته برای افزایش باروری مردان ۱۰ نکته که باید در مورد ریزش مو بدانید ۱۰ نکته که باید در مورد ریزش مو بدانید با خوردن عدس به دیابت مبتلا نشوید! با خوردن عدس به دیابت مبتلا نشوید! ۱۳ درمان خانگی جوش صورت ۱۳ درمان خانگی جوش صورت منوی غذایتان را بعد از ماه رمضان اینگونه تنظیم کنید منوی غذایتان را بعد از ماه رمضان اینگونه تنظیم کنید کم خونی را با خورشتی خوشمزه ریشه‌کن کنید کم خونی را با خورشتی خوشمزه ریشه‌کن کنید غذا خوردن پشت میز شما را «چاق» می‌کند غذا خوردن پشت میز شما را «چاق» می‌کند نکته‌ای که درباره آب‌ های بسته‌ بندی نمی‌دانید نکته‌ای که درباره آب‌ های بسته‌ بندی نمی‌دانید
  • تبلیغات در نودیها
  • تبلیغات در نودیها
  • بازنشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1397