با این خوراکی‌ها بدنتان را سم زدایی کنید

اشتراک گذاری :

نودیها:امروزه بسیاری از مردم از سرکه سیب به منظور کاهش وزن و خصوصاً سم زدایی کردن سیستم بدنشان استفاده می‌کنند. اما مواد غذایی و خوراکی زیادی وجود دارند که دارای خاصیت سم زدایی به مراتب بیشتر از سرکه سیب می‌باشند. در اینجا شما را با ۱۵ ماده غذایی که حتی بهتر از سرکه سیب عمل می‌کنند، آشنا خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید…

۱. قبل از خواب از نوشیدنی آرام بخش لذت ببرید

منیزیم، به ویژه زمانی که با روی همراه شود یک ترکیب فوق العاده سم‌زدای را تشکیل می‌دهند. منیزیم فعالیت سلولی را تحریک می‌کند به طوری که توکسین‌ها (سموم) را به جریان خون انتقال می‌دهد. در حالی که روی به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند که به تخریب رادیکال‌های آزاد در بدن و در عین حال حذف فلزات سنگین کمک می‌کند. می‌توان منیزیم را در اسفناج، بادام و شکلات تلخ پیدا کرد، اما اگر به دنبال دریافت دوز بیشتری از این ترکیب هستید بدون اینکه به مواد خوراکی روی ببرید، باید منیزیم سیترات را در آب حل کنید. از خواص منیزیم (که از نظر علمی ثابت شده است)، می‌توان به آرامبخش بودن آن اشاره کرد.

۲. آجیل‌ها را به سالادتان اضافه کنید

دانه‌های آجیل، نه تنها به سالاد پر از سبزیجاتتان تنوع می‌بخشند، بلکه دارای مواد مغذی هستند که می‌توانند سیستم سم زدایی بدنتان را تقویت کنند، به خصوص گردوی سیاه. این دانه‌ها اثر بسیار قوی بر سیستم سم زدایی دارند زیرا ضدقارچ و ضد باکتری‌ای طبیعی هستند و می‌توانند انگل‌های بدن را از بین ببرند. اکثر مردم، از داروهای سم زدایی به فرم کپسول استفاده می‌کنند. اما شما می‌توانید این دانه‌های مغذی را بر روی سالاد بریزید و یا از روغن آن‌ها به عنوان یک سس سالاد لذت ببرید.

۳. شبدر قرمز را انتخاب کنید

شبدر قرمز، گلی است که به صورت متداول در فصل بهار می‌روید. این گل زیبا، همچنین یک سم‌زدای عالی است. شبدر قرمز وظیفه دوگانه ضدعفونی را به عهده دارد. یکی به عنوان پاک کننده خون و دیگری به عنوان سم زدای کبد. شما می‌توانید از این گیاه به فرم کپسول یا دمنوش استفاده کنید. در ضمن می‌توانید از این گل در خانه نگهداری کنید، چرا که سبب سم زدایی خانه‌تان خواهد شد.

۴. لاته تایلندی را وارد رژیمتان کنید

خوردن مواد غذایی زرد رنگ راهی بسیار عالی برای محافظت از بدن و از بین بردن سموم آن است. پیشنهاد می‌کنیم زردچوبه را به رژیم غذایی روزانه‌تان وارد کنید. این ادویه جادویی خوش طعم پر از آنتی‌اکسیدان است و التهاب بدن را کاهش داده و هضم صحیح مواد غذایی می‌شود کهان را به یک سم زدای قوی تبدیل کرده است. یک روش برای وارد کردن این ادویه به رژیم روزانه‌تان درست کردن “شیر طلایی” است که گاهی “لاته تایلندی” نیز نامیده می‌شود. بهتر است از شیر نارگیل یا هر نوع دیگری از شیر مورد علاقه‌تان (غیر از نوع لبنی) استفاده نمایید. زردچوبه، دارچین، زنجبیل، فلفل و یک قاشق غذاخوری عسل را به شیر اضافه کنید و آن را حرارت دهید تا لاته تایلندی‌تان حاضر شود. این ادویه‌ها همچنین برای پاکسازی پوست بسیار مؤثر می‌باشند.

۵. گشنیز را فراموش نکنید

چه چیزی در تابستان لذت‌بخش‌تر از یک هندوانه تازه آبدار است؟ خبر خوب اینکه نه تنها با میل کردن این میوه از طعم شیرین آن لذت می‌برید بلکه به سم زدایی بدنتان نیز کمک می‌کنید. هندوانه با التهاب مبارزه کرده و بدن را هیدراته خواهد کرد

گشنیز یک پاک کننده بسیار مؤثر بدن است زیرا به سمومی از نوع فلزات سنگین متصل می‌شود و کمک می‌کند که از بدن خارج شوند. می‌توانید از این سبزی پرخاصیت در تهیه سالاد استفاده کنید یا آن را در نیمرو یا املت بریزید و یا از آن در تهیه‌ی انواع خوراک‌ها بهره ببرید.

۶. از اثر جادویی روغن نارگیل بهره ببرید

خاصیت سم زدایی و پاک کنندگی را نیز به لیست بلندبالای خواص روغن نارگیل اضافه کنید. دلیل اصلی وجود این خاصیت در روغن نارگیل وجود اسید کاپریل در آن است. این اسید، ضدقارچ، ضد ویروس و ضدباکتری بوده، با التهاب مبارزه کرده و از رشد بیش از حد قارچ/ مخمر در روده جلوگیری می‌کند. برای دریافت دز روزانه می‌توان از کره نارگیل بر روی غذاهای پخته، سالاد و از روغن آن برای تفت دادن سبزی‌ها استفاده کنید. نوشیدنی نارگیل هم می‌تواند کمک کننده باشد. اما حواستان باشد که روزانه فقط یکی از این روش‌ها را انجام دهید نه همه آن‌ها را!

۷. ماهی را وارد لیست غذاهایتان کنید

سیستم لنفاوی بدن شامل گستره‌ای از رگ‌ها و غده‌ها بوده و کار آن کمک به پاکسازی بدن از سموم است. با افزایش سن، کارایی سیستم لنفاوی می‌تواند کاهش پیدا کند. و اسیدهای چرب امگا ۳، که در ماهی یافت می‌شود، می‌تواند بدن را پاکیزه نگه دارد و کارایی سیستم لنفاوی را حفظ کند که به نوبه خود به سیستم ایمنی بدن کمک خواهد کرد.

۸. یک جرعه از این دمنوش گیاهی بچشید

آیا قاصدک فقط علفی هرز و یا گیاهی پیام‌رسان است؟ بیشتر فکر کنید! این گیاه فروتن، دارای خواص سم زدایی قوی است. ریشه قاصدک، برای سم زدایی کبد فوق العاده است به طوری که تولید صفرا را تقویت کرده، و صفرا نیز به خروج سموم از بدن کمک می‌کند. همچنین این امر به تقویت حرکات منظم روده به دلیل عملکرد دیورتیک (ادرارآور) کمک خواهد کرد.

۹. از این میوه تابستانی لذت ببرید

چه چیزی در تابستان لذت‌بخش‌تر از یک هندوانه تازه آبدار است؟ خبر خوب اینکه نه تنها با میل کردن این میوه از طعم شیرین آن لذت می‌برید بلکه به سم زدایی بدنتان نیز کمک می‌کنید. هندوانه با التهاب مبارزه کرده و بدن را هیدراته خواهد کرد. علاوه بر این، این میوه جذاب به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک کرده و بنابراین سموم بدن را کاهش می‌دهد.

۱۰. از اسموتی ها غافل نشوید

اسموتی ها یک راه خوش طعم و راحت برای خوردن گیاهانی است که شاید نتوانید به تنهایی از آن‌ها لذت ببرید. مشخص شده که تقریباً همه اسموتی ها با پایه ماست ساده، می‌توانند خاصیت سم زدایی داشته باشند. غذاهای پروبیوتیک، از جمله ماست و سبزیجات تخمیر شده، ممکن است اثر حفاظتی زیادی در برابر سموم محیطی داشته باشند.

۱۱. این گیاه خاردار را به برنامه‌تان اضافه کنید

گیاه خاربن، گیاهی است که بیشتر مردم از خواص آن چیزی نمی‌دانند اما این گیاه قرن‌ها به جهت سم زدایی و تعدیل کبد و کیسه صفرا استفاده می‌شود. این گیاه همچنین باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش، با از بین بردن زباله‌های متابولیک می‌شود.

۱۲. ریشه این گیاه را بپزید

به نظر می‌رسد گیاه باباآدم، گیاهی اشتهاآور است اما هنوز نتیجه قطعی درباره آن وجود ندارد. این گیاه خاصیت ضد میکروبی داشته که به پاکسازی خون کمک می‌کند و غنی از مواد مغذی با خاصیت سم زدایی است. گیاه باباآدم یک داروی دیورتیک (ادرارآور) است که به خروج مواد سمی از بدن می‌انجامد. می‌توانید برای بهره‌مندی از خواص آن، ریشه این گیاه را دم کرده یا طبخ دهید و یا خشک کنید.

۱۳. از آبنبات تند لذت ببرید

شیرین بیان که در آب نبات‌ها استفاده می‌شود (خود گیاه نه اسانس آن) برای سلامتی‌تان مؤثر است. این گیاه خاصیت سم زدایی دارد که برای سلامت روده مفید بوده و همچنین یک ضدالتهاب قوی است. می‌توانید از آبنبات های دارای شیرین بیان و یا دمنوش این گیاه برای بهره بردن از خاصیت آن استفاده کنید.

۱۴. نعناع را به سفره‌هایتان بیاورید

شاید تا به حال فکر می‌کردید که نعناع تنها برای آراستن بشقاب غذا استفاده می‌شود اما باید بدانید که این گیاه همان‌قدر که زینتی است، قدرتمند نیز هست. نعناع، سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و در درمان مشکلات سیستم گوارش بسیار مؤثر عمل می‌کند. علاوه بر این، دارای خاصیت ضدمیکروبی می‌باشد. به همین دلیل است که معمولاً در محصولات مراقبت از دهان و دندان یافت می‌شود.

۱۵. پوست این درخت را بجوید

چریش (Neem) نام یک درخت هندی از خانواده ماهوگانی بوده که کمتر شناخته شده اما بسیار قدرتمند است. چریش، گیاهی ضدباکتری، ضدویروسی، ضدقارچی و ضدعفونی‌کننده است و کمک می‌کند تا بدنتان از شر زباله‌های متابولیک خلاص شود.

تبیان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 66

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

۵ مرحله برای بهتر خوابیدن

س مه 8 , 2018
نودیها:خوابیدن یکی از بخش‌های مهم زندگی روزانه انسان است که امکان بازیابی انرژی بعد از یک دوره تلاش را به انسان می‌دهد. بنابراین خواب صحیح تاثیر مهمی روی نشاط و بازیابی توان افراد دارد که منجر به بهره‌مندی حداکثری از زمان بیداری خواهد شد. حال سوال اینجاست که چطور می‌توان […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...