بانوی ورزشکار ایرانی که انگشتانش جهانی شد

اشتراک گذاری :

نودیها:مهسا جاور حالا شهرتی برای خودش دارد به اندازه حضور در المپیک. جدا از اینکه او به خاطر محجبه بودنش در روئینگ پارو می زند عکسی که سایت “gettyimages” از دستان او منتشر کرد حالا جهانی شده است.

 

بانوی قایقران کشورمان ناخن هایش را به رنگ پرچم ایران کرده بود. سه رنگی که خودش درباره آن می گوید: «همیشه قبل از مسابقات این کار را انجام می دهم.قبل از اینکه بازی ها شروع شود قوت قبلی می گیرم و انگار که انرژی ام چند برابر می شود.»

* این عکس در فضای مجازی حسابی سروصدا کرد. کانون توجه خیلی از خبرگزاری ها بود و در بخش عکس های ویژه سایت بازی ها هم می شود آن را مشاهد کرد.

– خب من از زمانی که نخستین مدالم را گرفتم روی انگشتانم را به رنگ پرچم ایران در می آورم. این کار به من در ابتدای خط و قبل از اینکه سوت آغاز مسابقه را بزنند انرژی می دهد. انگیزه ام بیشتر می شود و یک نیرویی کمکم می کند تا برای کشورم بجنگم. این سه رنگ به من یادآوری می کند که نباید چیزی برای کشورم کم بگذارم.

* شما تنها خانم محجبه قایقرانی در المپیک بودید.نوع برخوردها با شما چطور بود؟

– بازتاب خوبی داشت. همه با من خوب رفتار می کردند و به نظرم همه چیز طبیعی بود. خوشحالم که اتفاقات خوبی در اینجا برای من افتاد و توانستم تجربیات خوبی را کسب کنم.

* در دهکده اتفاق خاصی نیفتاد که جالب باشد آن رابرای ما تعریف کنید؟

– یک روز داشتم در سالن بدنسازی تمرین می کردم که دیدم یک آقایی آمد. قیافه اش خیلی آشنا بود و بعدا فهمیدم جوکوویچ است! مدام با خودم می گفتم چقدر قیافه اش آشناست!

* واقعا نشناختید؟

– نه. بعدا که رفتم داخل اتاقم تازه یادم آمد که جوکوویچ قهرمان المپیک لندن است. ایشان هم متاسفانه در همان بازی نخست شکست خوردند و از گردونه رقابت ها کنار رفتند. من یک خاطره دیگر هم دارم. اینکه هیچ وقت فکر نمی کردم که در المپیک هم ممکن است قایق یک نفر چپ کند که در مسابقه آقایان این اتفاق افتاد. البته باد و شرایط جوی هم در این بین دخیل بود اما برای من که تا به حا فکرش را نکرده بودم جالب بود.

* در کل المپیک برای شما چطور بود؟ البته هنوز تمام نشده است و باید روز جمعه برای تعیین جایگاه تان با رقبا بجنگید.

– نخستین تجربه المپیک من بود. از قبل هم می دانستم که چه کار سختی را باید انجام بدهم. من دو سال است که به سمت رشته قایق تک نفره آمده ام و تمام مسابقاتی که پیش از این داده بودم در اندازه آسیا بود. حتی سهمیه المپیک را هم از مسابقات آسیا گرفتم. تا به حال با هیچ قهرمان جهانی مسابقه نداده بودم اما در همان مسابقه اول در “هیت” من سه قهرمان جهان حضور داشتند. با این حال فقط ۲ ثانیه کم آوردم. در دور بعدی مسابقات هم دوباره قهرمانان جهان در”هیت” من بودند که این بار یک ثانیه کم آوردم. با این حال از عملکرد خودم راضی هستم و این بار تجربه ای به دست آورده ام که مطمئن هستم در آینده به درد من می خورد.

جام نیوز

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رسوایی جدید برای سعودی‌ها؛ حضور چهار ورزشکار زن اجاره‌ای در کاروان المپیک عربستان!

پ آگوست 11 , 2016
نودیها:بر اساس گزارش ها، ۴ ورزشکاری که در رژه افتتاحیه المپیک ریو در کاروان ورزشی عربستان حضور داشتند، ورزشکاران حرفه‌ای نبوده‌اند.  خبرهای رسیده از ریو حاکی است که تمام ۴ ورزشکاری که در رژه افتتاحیه المپیک ریو در کاروان ورزشی عربستان حضور داشتند ورزشکاران حرفه‌ای نبوده‌اند. در حالی که خبرگزاری […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...