بازی فوتبال Pro Evolution Soccer 2011

اشتراک گذاری :

نسخه ۲۰۱۱ به گفته سازندگانش پیشرفته ترین، طبیعی ترین و راضی کننده ترین بازی فوتبال در سری بازی های محبوب PES است که تا به امروز ساخته شده است. این بازی سعی در آن داشته تا آنجا که می تواند فاصله میان فوتبال شبیه سازی رایانه ای با واقعیت را به حداقل برساند.

دوباره وقت آن فرا رسیده است که کونامی و ea موج فصل جدید فوتبال را سوار شوند و بهترین اثر خود را عرضه کنند.
فیفا یکی دو سالی است که سطح بازی خودش را حسابی بالا کشیده تا آنجا که از زمان عرضه فیفا۰۸، به رقیب خوبی برای pes تبدیل شده و با عرضه فیفا۱۰، pes را تقریبا از دور رقابت خارج کرده است. هرچند عده ای از هواداران pes به این موضوع معتقد نیستند، اما حس واقعی بودن فیفا۱۰ بسیار بیشتر از pes بود؛ به همین دلیل وقتی در اخبار منتشر شد که pes جدید قرار است فاصله خود را با رقیبش یعنی فیفا پر کند، علاقه مندان به این بازی بسیار خوشحال شدند.
pes جدید بی شک گرافیک بسیار بهتری دارد. زاویه دوربین به صحنه ها نزدیک تر شده و حرکت کاراکترها در بازی به حرکت انسان شبیه تر است. همچنین صورت و چهره بازیکنان و دنبال کردن توپ با چشم هایشان یکی از ویژگی های برجسته این بازی است. انیمیشن های بازی نیز خوب طراحی شده اند و کاراکترهای بازی به کاراکترهای واقعی شباهت زیادی دارند.
با این وجود هر قدر انیمیشن های بازی خوب شده اند، اما حس آرکید بودن بازی (در مقابل شبیه سازی) هنوز باقی است و موتور بازی خوب صیقل نخورده و گاهی اوقات هم بازیکنان جدا از زمین بازی به نظر می رسند. هرچند بازی به مراتب از نگارش سال گذشته خود بهتر است، اما به نظر می رسد موتور جدید چند سالی را باید طی کند تا خوب صیقل بخورد.
اما فیفا۱۱ از گذشته ای سیاه رنج نمی برد و به همین خاطر روی همین موتور موفق، بازی خود را بهتر کرده است. گرافیک بازی خیلی تغییر نکرده ولی حرکت بازیکنان با اضافه شدن ویژگی جدیدی به نام شخصیت (personality) بسیار بهتر شده است و حس واقعی بودن بیشتری نسبت به pes دارد. به عنوان مثال دروگبا می تواند با قدرت بدنی خود به سادگی مدافعان را کنار بزند و توپ را بهتر نگه دارد، در حالی که رونالدو با غرور زمین بازی را طی می کند و ضربات تکنیکی خود را می زند.
از نظر گرافیکی فیفا، ۳ امتیاز راحت از pes گرفته است. هرچند در ظاهر pes جذاب تر به نظر می رسد اما با تغییر زاویه دوربین به ناحیه مناسب تر و نزدیک تری در فیفا، این فیفاست که از نظر بصری زیباتر خواهد بود.
در هنگام بازی، pes کنترل بیشتری روی حرکات بازیکن ها در اختیار می گذارد. کونامی پاس کاری ۳۶۰درجه را بهبود داده است و می توان مسیر پاس را به طور کاملا دلخواه تعیین کرد. متاسفانه پر نکردن کافی پاس تا مدت ها باعث می شود توپ به بازیکن مورد نظر نرسد یا از او جلو بزند. بازیکن های بازی در این جور مواقع خیلی عقلشان نمی رسد توپی که یکی دو قدم آن طرف تر است را بگیرند.
در این بازی داوری بسیار دقیق است و یک تکل سالم از کنار نیمه هم می تواند منجر به اخراج بازیکن شود
تکل زدن در pes دشوارتر شده و باید هنگام تکل زدن دقت کرد. تصمیمات داوران هنوز گاهی اوقات اعصاب خردکن است و اگر مواظب تکل زدن نباشید، یک تکل سالم از کنار نیمه هم می تواند منجر به اخراج بازیکن شود. مثلا اگر در یک نبرد تک به تک، آخرین دفاع خود باشید و نزدیکی های نقطه کرنر یک تکل خطا بزنید، سیستم فکر می کند موقعیت صددرصد گل را گرفته اید و یک کارت قرمز نصیبتان می شود.

هرچند عادت کردن به موتور جدید فیفا کمی طول خواهد کشید، ولی فیفا۱۱ بازی بسیار هیجان انگیزی است. بیشتر بازی در میانه میدان خواهد گذشت و ایجاد فضا برای نفوذ بسیار دشوار خواهد بود. بازی تک ضرب که آن را در بازی های قبلی فیفا چشم بسته هم می شد انجام داد، در این بازی کمی دشوارتر شده و گل زدن آنقدر سخت است که وقتی گل می زنید، خودتان از کاراکتر بازی بیشتر خوشحالی می کنید. همچنین ضربات چیپ در بازی به این سادگی ها به گل منجر نمی شود و در حملات تک به تک، باید مهارت زیادی داشته باشید تا به صورت چیپ گل بزنید.
کنترل ضربات ایستگاهی در فیفا نیز بسیار دشوار است و گل زدن با آن ساده نیست در حالی که هم فضاسازی و هم ضربات ایستگاهی در pes به مراتب ساده تر است. pes خیلی شبیه به واقعیت نیست، اما گیم پلی آن ساده تر از فیفاست و برای گل زدن آن نیازی نیست شاگرد مورینیو باشید و نقشه خاصی را طرح ریزی کنید. سرگرمی چیزی است که در pes بیشتر از فیفا به دست خواهید آورد اما فوتبال واقعی در فیفاست و این موضوع اصلا جای صحبتی ندارد.
بسیاری از بازی خورهای فوتبال، ساعت ها وقت را صرف تیم های مورد علاقه شان می کنند و امور مدیریتی آنها را هم انجام می دهند. حتما دیده اید کسانی را که پیش از یک بازی دوستانه، ۸-۷ دقیقه ای را صرف چیدن تاکتیک و ارنج تیم می کنند. در بخش مدیریت pes، برخلاف سیستم نامناسب پارسالی آن، می توان تاکتیک های مختلف بازی را به ترتیب هر ۱۵دقیقه چید و مدیریت آنها را بر عهده گرفت. همچنین برای رقابت با بخش های مختلف فیفا، pes چند حالت جدید بازی از خود اختراع کرده است؛ علاوه بر سوپرکاپ فیفا و جام لیبرتادورس که در این بازی وجود دارد، می توان به انجام لیگ آنلاین نیز پرداخت و یک تیم را از آغاز تا پایان مدیریت کرد و در کنار دیگر بازیکن ها از سراسر جهان به بازی پرداخت.سازندگان این بازی در نسخه ۲۰۱۱ به تمامی گزارشات و درخواست هایی که بازیکنان و عاشقان این بازی فوتبال رایانه ای در طی یک سال گذشته برای بهبود بازی کرده اند توجه کرده ولی ایا این بازی در مقابل فیفا ۱۱ حرفی برای گفتن دارد؟!

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 26

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس جالب میمون تک تیرانداز و طراحی با مداد - جالب

پ اکتبر 15 , 2015
میمون تک تیرانداز دیگه نوبره ! با چیدن مدادها کنار هم و یک کار خلاق   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 26

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...