بازی جدید طوفان گلوله BulletStorm

اشتراک گذاری :

 Bulletstorm

ناشر : EA

سازنده : People Can Fly – Epic Games

کنسول ها : PC – Xbox 360 – PS3

سبک بازی : Sci Fi Shooter

تاریخ عرضه : 22 فوریه 2011

Bulletstorm یا " طوفان گلوله " عنوان اول شخصی است که اواخر بهار سال جاری توسط استودیوی خلاق People Can Fly که یک استودیوی لهستانی است و با همکاری نزدیک و نظارت Epic Games در حال ساخت است معرفی شد. همانطور که می دانید آخرین کار این استودیو پورت نسخه اول Gears of War برای PC بود و پس از آن توسط استودیوی Epic Games خریداری شده و زیر نظر این استودیو به فعالیت خود ادامه می داد.
بازی قبلی
People Can Fly عنوان Painkiller بود که شش سال از عرضه آن می گذرد و توانست امتیازات بالایی را از سوی سایت ها و مجلات مختلف کسب کند. هرگاه نام Painkiller به زبان بیاید به یاد یک اکشن سریع و نفس گیر با هیولاهای و باس های عظیم الجثه می افتید. بنابراین در Bulletstorm
نیز با عنوانی با همین تم روبرو هستید اما این بار دیوانه تر !
در
Bulletstorm هیچ کس جلودارتان نیست.داستان در دنیایی جهنمی به نام Stygia اتفاق می افتد و بازی روایت گر حوادثی است که برای Grayson Hunt و دوست او یعنی Ishi Sato اتفاق می افتد. حوادث بازی در آینده ایی رخ می دهد که در آن گروه زبده ایی از مزدوران نظامی و فضایی با نام Dead Echo برای رسیدن به اهداف خودخواهانه ی خود یک سازمان ائتلافی تاسیس می کنند
.
Grayson Hunt ( گریستون هانت ) و Ishi Sato
(ایشی ساتو ) دو تن از اعضای این گروه هستند که احساس می کنند در مسیر اشتباهی خدمت می کرده اند و قبل از آن فکر می کردند در گروهی کار می کرده اند که وظیفه آن ایجاد صلح و اتحاد بین اعضای سیاره و کهکشان بوده است و در همین حین هانت که می بیند فرمانده اش به او خیانت کرده به فرمانده ی جوخه خود خیانت می کنند و در نتیجه آن به گوشه ایی از کهکشان تبعید و زندانی می شوند.
پس از تبعید هواپیمای آنان که در راه سفر به کنفدراسیون خود هستند سقوط کرده و پس از برخود با سفینه
Ulysses وارد یک منطقه عجیب غریب و متروکه با موجودات گوشت خوار و جهش یافته اسیر شده اند که این سرزمین Stygia نام دارد و پس از آن این دو تصمیم می گیرند تا با هم دیگر از این سرزمین هولناک خارج شوند.

                    

هانت و همکارش بازی را با حمله به یک کشتی فضایی شروع می کنند زیرا آنها فکر می کنند فرمانده قبلی یعنی ویکتور سورانو در این کشتی است و هانت به فکر انتقام گرفتن! در این قسمت می بینیم که بازی دارای دو قسمت مختلف داستانی است، یعنی پس از این اتفاق شما در همان سیاره مرموز سقوط می کنید که سوالات زیادی در این بخش به وجود می آید. این شهر در ابتدا یک شهر زیبا بوده که در قدیم به بهشت توریستی معروف بوده است اما همانطور که می بینیم متروکه شده و پر از موجودات گوشت خوار و وحشی است، اما با پیشروی در بازی متوجه خواهید شد که این شهر متروکه نیست چرا که گانگسترهای وحشی و قبیله نشین های جهنمی در این مکان هستند و تنها هدفشان از بین بردن شما و گروهتان است چرا که نظم موجود در این سرزمین را به هم ریخته اید!
نکته جالب دیگر این است که حتی جهش یافته های موجود در این سرزمین نیز جهش بیشتری پیدا کرده اند تا شما را یک لقمه کنند!
Grayson شخصیتی عصبانی ، خشن است که کارهای دیوانه وار انجام می دهد اما برعکس او دوستشIshi Sato که به Grayson در حمله ها کمک زیادی می کند شخصیتی آرام تر و معمولی به نظر می رسد. البته ایشی گاهی اوقات باعث می شود تا محیط را برای پیدا کردن منابع برقی و الکتریکی جستجو کنید چرا که وی همانطور که از روی تصاویر مشخص است متشکل از نیمی ربات و نیمی دیگر انسان است.
یکی دیگر از شخصیت های بازی زنی به نام
Trischka است که پس از تبعید و اخراج هانت جایگزین و جانشین وی شده است که در بازی با او رو به رو خواهید شد.
                          

در طول بازی ما کنترل شخصیت Grayson Hunt را بر عهده خواهیم داشت که هم اکنون به یک دزد ولگرد و خوش گذران تبدیل شده است. استودیویPeople Can Fly برای یک داستان قوی و پرمحتوا از شخصیت Rick Remender که در نوشتن کتاب های کمیک و داستان تخصص بالایی دارد که از سوابق او می توان داستانPunisher یا کتاب های کمیک Fear Agent را نام برد ، استفاده کرده و می توان انتظار یک داستان خوب با جزئیات بالا را داشت. طبق گفته سازندگان و کارگردان بازی گروه سازنده داستان خود را آماده کرده بودند و تا مرز نهایی پیش رفته بودند اما با ورود ریک رمندر داستان با تغییرات مختلف ارتقا داده شد و برخی سکانسها جابجا شدند و به طور کلی با تغییرات ایجاد شده شاهد یک داستان جالب از این بازی خواهیم بود.
دیالوگ های استفاده شده برای هانت بسیار
Fun هستند و شوخی های بامزه زیادی را از وی خواهید شنید! صداگذاری گریسون هانت نیز توسط استیون بلوم انجام شده است که از جمله سوابق کار او در این زمینه می توان صداگذاری آرس در God of War یا وینسنت در فاینال 7 را نام برد.

Bulletstorm فقط یکFPS ساده نیست بلکه دارای یک گیم پلی قوی است که باعث شده سطح آن از دیگر FPS ها متمایز گردد و سرعت و هیجان بالایی را به بازی دهد. همانطور که کلیف بلزینسکی در نمایشگاه راجع به Bulletstorm گفت ، Bulletstorm برای این ساخته شده تا همه کارهای دیوانه وار را در آن انجام دهید! و یا Kill With Skill که شعار اصلی بازی است، پس در BS با کشتن معمولی یا هدشات چیزی نصیبتان نخواهد شد و تجربه یک FPS معمولی را به دست می آورید.
برای لذت بردن از
BS همه مرزها باز گذاشته شده تا بتوانید از نهایت خلاقیت و قوه تخیل خود برای از بین بردن دشمنان در بازی استفاده کنید. کلیف بلزینسکی در اینجا نیز نظر داده! و این سیستم را با یک پسر چاق و یک کیک مقایسه می کند و همانطور که می دانید وی کیک را دشمنان و پسر چاق را نیز به هانت تشبیه کرده است!
                             

Hunt دارای وسیله ایی با نام Peace Maker است که شامل شلاق و پوتین های Hunt می شود. Hunt در یکی از صحنه ها با لغت به یک در کوبید که دشمن نگون بخت با آن در به هوا پرتاب شد و پس از آن هانت با یک لغت دیگر او را به سمت یک منبع برق پرتاب کرد یا با شلاق یکی از دشمنان را به سمت خود کشانده و باز او را به سمت منبع برق پرتاب نمود. از لغت هانت به جز استفاده بر روی دشمنان می توانید بر روی اشیاء کوچک تر نیز استفاده کنید و آنها را به سمت دشمنان خود پرتاب کنید.

او می تواند با این شلاق دشمنان را به سمت خود بکشد و با ضربه زدن به آنها یا شلیک گلوله کارشان را یک سره کند. هم چنین با یک حرکت که Thumper Move نام دارد هانت با پرتاب شلاق به سمت دشمنان و کوبیدنش به زمین باعث می شد تا هم زمان سه یا تعداد بیشتری از دشمنان به هوا پرتاب شوند و آنها را در هوا با گلوله نابود کند.
این شلاق دارای انرژی برق نیز هست که در یکی صحنه ها هانتبرای باز کردن دری نیمه باز که به برق نیاز داشت از آن استفاده کرد. و یا با ضربه زدن با پوتینش دشمنش را بر روی هوا می فرستد و با گلوله از آنها استقبال می کند.
هنگامی که دشمنان به شما نزدیک باشند صحنه به صورت آهسته در خواهد آمد تا با شکل های مختلفی دشمنان را نابود کرد
. این کار با وسیله ایی به نام Leash Overcharge امکان پذیر خواهد بود که قابل شارژ است و در اکثر سلاح ها وجود خواهد داشت و میتوان با آپگرید کردن سلاح خود را به آن مجهز کرد و صحنه را آهسته نمود که البته یک قابلیت شلیک دوم نیز به بازی اضافه می کند.

با توجه به این که ایشی هانت را در طول بازی همراهی می کند اما بازی دارای حالت CO-OP نخواهد بود و امیدواریم شاهد یک بخش تک نفره کامل و طولانی باشیم.

در سال های اخیر بازیهایRun & Gun سرعتی با کیفیت بالا کم تر دیده شده است و Bulletstorm قرار است طعم یکی از بهترین بازیهایRun & Gun را پس از مدت ها به بازیکنان بچشاند.
در نمایشگاه امسال
Bulletstorm جایزه بهترینFPS را از سوی برخی سایت ها و مجلات کسب نمود. اعضای استودیوی People Can Fly خود معتقدند که یک سری دیوانه دوره هم جمع شده اند!! و گفته شده این ویژگی در بازی نمایان خواهد شد. به طور کلی امسال با یکی از متفاوت ترین های FPS رو به رو خواهیم شد و برای تجربه یک FPS سریع و دیوانه بار چاره ایی نیست تا بهمن سال جاری منتظر بمانیم.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نقد و بررسی بازی جدید ماده خاکستری Gray Matter

ی آوریل 12 , 2015
برای استفاده از سلول های خاکستری مغزتان آماده باشید ! پرونده کامل بازی در ادامه مطلب برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 15

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...