بازدید از نماد غرور ملی با لندکروز ژاپنی!

اشتراک گذاری :
سایت نودیها : بازدید سواره رئیس جمهور از گروه صنعتی مپنا و دیدار با کارگران، اقدامی خلاف روند همیشگی بازدید مقامات از اماکن صنعتی بود که در جایگاه خود قابل تأمل است.
به گزارش خبرنگار مهر، هفته و روز کار و کارگر ایامی است برای ارج نهادن و تجلیل از خدمات ارزنده کارگران شریفی که در راستای آبادانی میهن اسلامی و توسعه و پیشرفت کشورمان از هیچ تلاشی فروگزاری نمی کنند.
فرهنگ کار، عالی ترین تصویر سازندگی و تحول است که این موضوع نشان دهنده جایگاه رفیع و تاثیر گذار این قشر خدوم است تاجائیکه پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)  بر دستان توانمند کارگر بوسه زده و با این عمل به احسن وجه، منزلتی عظیم به این قشر بخشیده است.
نکوداشت روز جهانی کار و کارگر به پاس خدمات صادقانه و بی دریغ کارگران شریف، مؤمن و صبور ایران اسلامی، فرصتی مغتنم و بی نظیر است تا به تأسی از آن پیامبر رحمت، زحمات بی بدیل آنان را ارج نهیم.
آنهم در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است و کارگر نقشی ویژه در تحقق این شعار دارد. کارگری که براى خودکفایى کشور با جان و دل و کار طاقت فرسا به خدمت به کشور اشتغال دارد.
بدین منظور یکشنبه ۱۲ اردیبهشت همزمان با روز جهانی کارگر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برای دیدار با این قشر ارزشمند جامعه به کارخانه مپنا رفت.
رییس‌ جمهور در جمع مدیران و کارگران مپنا، با اشاره به اینکه شرکت پرافتخاری به نام مپنا بدون سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان، ایجاد نمی‌شد، خاطرنشان کرد: اگر امروز کارگران، مهندسین و مدیران مپنا به عظمت شرکت خود افتخار می‌کنند، بخاطر کار، تلاش، علم و سرمایه‌گذاری در این بخش است و اگر مپنا به عنوان «غرور ملی» محسوب می‌شود بخاطر این است که در یک رقابت آزاد حضور پیدا کرده است.
روحانی با بیان اینکه یک بنگاه اقتصادی بدون رقابت با جهان و قدرت‌های اقتصادی نمی‌تواند موفق و با دوام باشد، اظهار داشت: امروز مپنا، شرکت‌های عظیم و بزرگی مثل میتسوبیشی و هیتاچی را کنار گذاشته و در حال رقابت با  شرکتهایی همانند GE و زیمنس است و این یک رقابت و فعالیت دانش بنیان محسوب می‌شود.
رییس‌ جمهور گفت: ملت ایران به برق و قطاری افتخار می‌کند که نیروگاه و لوکوموتیوهای آن توسط کارگران ایرانی ساخته شده باشد.
اما روحانی در حالی صنایع عظیم و موفق مپنا را نماد غرور ملی و مایه افتخار ایرانیان دانست که خود طریقی متفاوت در این بازدید را بنیان گذاشت. رئیس جمهور در اقدامی خلاف روند همیشگی بازدیدها به جای دیدار چهره به چهره با کارگران و شنیدن نقطه نظرات و یا درددل هایشان سوار بر لندکروز ژاپنی با آنان دیدار کرد و حتی داخل کارخانه نیز حاضر به پیاده شدن از ماشین نشد!
علاوه بر منزلتی که کارگر در دین اسلام دارد بعد از انقلاب اسلامی نیز نظام جمهوری اسلامی نگاه ویژه ای به این قشر زحمت کش داشته است بطوریکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بیان داشتند: حیات یک ملت، مرهون کار و کارگر است.
حضرت امام خمینی(س) در روز دهم اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ به مناسبت روز جهانی کارگر در پیامی به ملت ایران اینگونه از کارگران زحمتکش تجلیل کردند: «روز کارگر را به ملتهاى زحمتکش و خصوص کارگران به واژه اعم، تبریک عرض می کنم. کارگران از ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه در جامعه‏ ها هستند. چرخ عظیم جوامع بشرى با دست تواناى کارگران در حرکت و چرخش است. حیات یک ملت، مرهون کار و کارگر است.»
همچنین امام خمینی(ره) در اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۰ در پیامی دیگر به کارگران و ملت ایران و مستضعفان جهان‏ بر اهمیت نقش کارگران در استقلال کشور تاکید کردند: «بزرگداشت روز کارگر، این ستون فقرات استقلال کشور و این اسطوره سرنوشت‏ ساز و رهایی بخش از وابستگی ها و پیوستگی ها، وظیفه‏اى است ملى و اسلامى و همگانى. طبقه شریف کارگر در این مدت کوتاه و خصوصاً بعد از تجاوز عمال اجانب به خاک میهن عزیز ثابت کرد که قادر است با خواست خداوند متعال، کشور عزیز خود را با کوشش شبانه روزى از وابستگى نجات دهد و مشت قدرتمند گره کرده خود را بر دهان یاوه گویان و تبلیغات چیان خارج و تفاله‏ه اى وابسته مزدور داخل کوبد و دست رد به سینه منحرفان و منافقان وابسته به چپ و راست با قدرت هر چه بیشتر زند…»
البته بازدید امروز  رئیس جمهور ذهن ها را به دو سال پیش برد. سال ۱۳۹۳؛ که به مناسبت روز کارگر رهبر معظم انقلاب برای تجلیل از مقام کارگر به کارخانه مپنا رفتند تا از نزدیک با روند فعالیت های صنعتی این مجموعه آشنا شوند. نکته قابل توجه در آن بازدید این بود که معمولا رسم بر این است که در مناسبت های مختلف برنامه دیدار با رهبر انقلاب در داخل حسینیه امام خمینی انجام شود و تعدادی از هر قشر جامعه به دیدار رهبری می شتافتند اما در روز کارگر برخلاف رسم همیشگی این بار رهبر انقلاب بود که برای قدردانی از زحمت این قشر زحمت کش به دیدار آنها رفتند و بیش از سخنرانی هم ساعاتی را در میان مدیران و کارگران مپنا گذراندند و از نزدیک توضیحات شان درباره هر یک از بخش های مجموعه را شنیدند.
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دلنوشته فرزند شهید گیلانی مدافع حرم

د مه 2 , 2016
فرزند شهید گیلانی مدافع حرم گفت: پدرم نعمت اصالت، شجاعت، مردانگی و ایمان را در خونم تزریق نمود، نعمت‌هایی که هرگز فروشی نیست و حتی پدران به ظاهر ثروتمند هم نمی‌توانند در هیچ معامله‌ای آن را خرید و فروش کنند. سایت نودیها : مطهره علیزاده فرزند شهید امیررضا علیزاده نخستین […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...