بازتابی عجیب از عملکرد داوری علیرضا فغانی در بی بی سی

اشتراک گذاری :
نودیها:در حالی که بسیاری از رسانه های بین المللی و داخلی عملکرد علیرضا فغانی داور بین المللی را مورد تمجید قراردادند ولی سایت بی بی سی انتقاد از این داور را به نمایش گذاشت.
 

 برای اولین بار یک تیم داوری از آسیا قضاوت بازی فینال المپیک را قضاوت کردند؛ دیدار تیم های مکزیک و آلمان با قضاوت فغانی، منصوری و سخندان از ایران، با بهترین نمره به اتمام رسید.

 

پیش از این سه، محمد فنایی در المپیک بارسلون، علی خسروی در المپیک آتن و مسعود مرادی و حسن کامرانی فر در المپیک پکن به قضاوت پرداخته بودند.

 

فغانی در بهترین نمایش تاریخ داوری ایران

پیش از نخستین بازی آلمان در مرحله گروهی، مشخص شد که تیم داوری این بازی ایرانی است. سه داور که قضاوتشان در این بازی برای ایرانیان، فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون آسیا هم اهمیتی دوچندان پیدا می‌کرد، چرا که با توجه به پرطرفدار بودن آلمان، قهرمان دوره پیش و مکزیک، پای ثابت ادوار جام‌جهانی، می‌شد پیشبینی کرد که این مسابقه پربیننده‌ای خواهد بود.

 

این درخشش در این مسابقه در سطح جام جهانی بازتاب هایی را نیز در بر داشت، از جمله چند رسانه مطرح که نتوانستند درخشش این داور ایرانی را پوشش ندهند.

 

در همین راستا یک روزنامه هلندی از قضاوت داور ایرانی تمجید کرد و نوشت: فغانی جزو بهترین های جام جهانی

نمره خوب “کیکر” به قضاوت فغانی در بازی آلمان و مکزیک

هفته نامه آلمانی کیکر در جدیدترین شماره خود که امروز منتشر شد به قضاوت علیرضا فغانی داور بین المللی کشورمان در بازی آلمان و مکزیک، نمره خوب ۲ داد و تصمیمات کلیدی او در این دیدار را تایید کرد.

فغانی در صدر رده‌بندی داوران 

طبق نظرسنجی سایت رتبه‌بندی داوران، علیرضا فغانی داور ایرانی بازی آلمان و مکزیک در صدر داوران جام جهانی ۲۰۱۸ قرار دارد!

 

تمجید اینستاگرامی وینفرد شفر از قضاوت علیرضا فغانی

این قضاوت عالی علیرضا فغانی به قدری جالب بود که با واکنش سرمربی آلمانی تیم استقلال تهران روبرو شد وی در صفحه شخصی خود نوشت:  کارت خیلی درست بود.

 

با وجود این تعریف و تمجید ها، سایت بی بی سی فارسی به بازتاب انتقاد از عملکرد این داور سرشناس ایرانی می پردازد! این در حالی است که کمتر ایرانی را می توانیم پیدا کنیم که با درخشش علیرضا فغانی داور ایرانی مطرح بین المللی در جام جهانی به خود نبالد. گویا سایت بی بی سی طبق رسالت همیشگی خود دنبال نیمه خالی لیوان است و نمی تواند این خصلت زشت خود را ترک کند.

 

بی بی سی با وجود انعکاس انتقادات از داوری فغانی برای منصف جلوه دادن خود می نویسد: «واکنش‌ها به این حرکت در شبکه‌های اجتماعی در دنیا تقریبا مثبت بود.»

در حالی بی بی سی واکنش ها را به صورت تقریبی مثبت ارزیابی می کند که با کوچکترین جستجو در شبکه های مجازی می توان به بازتاب گسترده و خوشحالی مردم از عملکرد داوری علیرضا فغانی پی برد.

جام نیوز

 

شما می توانید  این انتقاد ها که در سایت بی بی سی منتشر شده را مشاهده کنید.

جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 35

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

جزئیات بازجویی FBI از تیم ملی والیبال ایران در آمریکا

چ ژوئن 20 , 2018
ایگور کولاکوویچ در مورد سیستم برگزاری لیگ ملت‌های والیبال اظهار داشت: روش برگزاری لیگ ملت‌های والیبال، احمقانه است. چگونه ممکن است تیمی مثل ایران در هر هفته یک قاره عوض کند، ولی تیم‌های فرانسه، بلغارستان، صربستان، روسیه، آمریکا و لهستان فقط در یک یا دو قاره جابه‌جا شوند؟! چرا بازیکنان […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...