این گیاه یک داروخانه است

اشتراک گذاری :
دکتر حسن اکبری متخصص آسیب‌شناسی و مدرس طب اسلامی ایرنی  گفت: بابونه یک داوری گیاهی با خواص بسیار فراوان است که طبیعتی گرم و خشک دارد و مهمترین مواد موثر آن بیزابولول، کامازولن،‌آپی جنین و لوتئولین می باشند.
وی در مورد مهمترین خواص درمانی بابونه اظهار داشت: خواص گوارشی این گیاه درمان سوء هاضمه، تقویت معده، ضد نفخ، درمان ورم معده و نیز ورم کبدی و طحالی است. همچنین بابونه دارای خواص مغزی از جمله تقویت اعصاب و حافظه، آرام‌بشخ، ضد میگرن،‌خواب آور، ضد اضطراب و بیقراری، درمان سرگیجه و کمک کننده برای درمان تشنج‌های عصبی و صرع است.
اکبری افزود: خواص قلبی و عروقی این گیاه معجزه‌ آسا مانند گشادکننده عروق، تنظیم کننده فشار خون، رقیق کننده خون، درمان کم خونی و همچنین کم کردن غلظت خون است.
وی در مورد خواص پوستی بابونه بیان کرد: این گیاه دارویی ضد التهاب پوستی است که می‌تواند برای بهبود اگزمای پوستی و جوش‌های غرور جوانی استعمال شود. به علاوه ضد ورم و قرمزی پوست ، ضد عفونی کننده و تنگ کننده منافذ پوستی به شمار می‌آید. به طور عمومی افزاینده قدرت سیستم ایمنی بدن می باشد که خواص دیگری چون ضدسرفه، ضد درد،‌ضد اسپاسم عضلات ، درمان گلودرد و داروی ضد سرماخوردگی نیز دارد.
وی خاطر نشان کرد: مصرف ۲ تا ۳ فنجان بابونه  قبل از غذا می تواند خاصیت آرام بخشی داشته باشد. دم کردن آن همانند دم کردن چای است که پودر یا خود گیاه بابونه را داخل قوری ریخته و بعد آب جوش را اضافه کرده و در قوری می گذاریم بعد از ۱۰ دقیقه آماده مصرف می‌شود. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که مصرف زیاد بابونه عوارضی چون واکنش‌های خفیف آلرژی،‌سردرد یا تعریق زیاد را به همراه دارد.
باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 37

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

درخواست نامشروع شوهر از زن

ی ژانویه 31 , 2016
نودیها : بطور کلی هر مرد مسلمانی، نسبت به طرز پوشش نامناسب همسرش، تعصب مردانه دارد و چه بسا به جهت اینکه همسرش مورد نگاه‌های طمع‌آلود دیگران قرار نگیرد، اقدامات امنیتی و پوششی کامل برای همسرش قرار دهد.   امّا در مواردی دیده می‌شود که متاسفانه خود شوهر از همسرش […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...