این غذاها را در وعده سحری نخورید!

اشتراک گذاری :

یک محقق علوم تغذیه با هشدار درباره مواد غذایی که در وعده سحری معده را به آتش می‌کشند، در خصوص کل نیاز آب بدن نیز گفت: در طول افطار تا سحر باید به‌ازای هر ۲۰ کیلوگرم از وزن بدن حدود ۷۰۰ سی‌سی تا یک لیتر مایعات مصرف شود.

 با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و در نظر گرفتن ایامی که از سحر تا افطار فاصله زمانی طولانی همراه با گرمای هوا خواهد بود گفت‌وگویی با اکبر خزایی مربی و داور بین المللی بدنسازی و محقق علوم تغذیه صورت پذیرفت.

خزایی در این باره عنوان کرد: طی این ایام معمولاً سؤالات فراوانی در خصوص نوع تغذیه و فعالیت‌های روزمره و فعالیت‌های ورزشی از ما و همکاران‌مان می‌شود، بنابراین راهکارهای مؤثری پیشنهاد می‌شود تا اگر به کار گرفته شوند بتوانند بسیار مؤثر واقع شوند.

این نویسنده مطالب علمی ورزشی اظهار داشت: در وعده سحر بایستی از خوردن کله‌پاچه و غذاهای پُرچرب, سوسیس و کالباس, سُس مایونز, نمک و ادویه‌جات به‌خصوص فلفل خودداری شود, زیرا این مواد اصطلاحاً ایجاد آتش می‌کنند و برای هضم و دفع نیاز به آب فراوان دارند و باعث تشنگی شدید می‌شوند, در این وعده مقداری برنج یا ماکارونی بدون روغن, مقداری گوشت سفید, ماست کم‌چرب و سالاد بدون سُس و کنار این مواد مقداری میوه و مایعات پیشنهاد می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان افطار نیز باید یک وعده مفید و کم‌حجم در نظر گرفته شود, مثلاً مقداری حلیم که به آن کمی عسل اضافه شده باشد به‌همراه یک لیوان شیر یا چای کم‌رنگ گزینه مناسبی است یا جایگزین عسل نوشیدنی مورد اشاره با خرما صرف شود.

خزایی عنوان کرد: از نیم ساعت پس از وعده افطار نوشیدن جرعه جرعه مایعات البته نه یک‌باره شروع شود و از یک ساعت پس از آن مصرف میوه و سبزیجات به‌دلیل بالا بودن فیبر و تأمین ویتامین‌های محلول در مایع ضرروی است, فیبر به‌دلیل اینکه آب فراوانی به خود جذب می‌کند در این دوران کاربردی است.

وی افزود: برای وعده غذایی شام نیز باید یکی از کربوهیدرات‌های مرکب مانند نان, برنج, ماکارونی یا سیب‌زمینی به‌همراه مواد پروتئینی مانند انواع گوشت‌ها یا سفیده تخم‌مرغ, سالاد و ماست کم‌چرب در برنامه غذایی لحاظ شود.

خزایی در خصوص کل نیاز آب بدن نیز بیان داشت: در طول افطار تا سحر باید به‌ازای هر ۲۰ کیلوگرم از وزن بدن حدود ۷۰۰ سی‌سی تا یک لیتر مایعات مصرف شود تا بدن با کم‌آبی مواجه نشود زیرا سلول‌های بدن در محیط کم‌آبی دچار صدمه و اکسید شدن می‌شوند که بحث کامل آن در این بحث نمی‌گنجد.

 

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چرا مردم سرطان می‌گیرند؟

د ژوئن 15 , 2015
دکتر باوش بالار، آنکولوژیست و رییس کمیته سرطان بیمارستان نیوجرسی می‌گوید: اغلب از من پرسیده می‌شود که چرا این روزها بسیاری از مردم سرطان می‌گیرند. به گفته این آنکولوژیست، سه دلیل اصلی ابتلا به سرطان طی دهه‌های اخیر شامل این موارد است: –    افزایش سن: مانند بیماری‌های قلبی، سرطان نیز […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...