اگر افتضاح اصلاح‌طلبان در دوره دیگران رخ داده بود

اشتراک گذاری :

آیا اگر به جای مسئولیت آقای روحانی و اصلاح‌طلبان، کسان دیگری ۱۲ سال پیش بر سر کار بودند و ماجرای واردات بسته‌های سانتریفیوژهای آلوده را به بار می‌آوردند، باز هم این طیف امروز با بی‌تفاوتی از کنار ماجرا می‌گذشتند؟!
رئیس‌جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود بعد از ۱۲ سال، از منشا و آغاز پرونده هسته‌ای ایران سخن گفت.
روحانی در پاسخ به سوال مجری برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهوری با مردم که پرسید: «ما دو تا سانتریفیوژ آوردیم و منشأ آلودگی داشت و چقدر بحران‌ساختگی برای جمهوری اسلامی ایجاد کردند و الان آژانس باز دوباره در چارچوب توافق مسئول شده که راستی‌آزمایی کند. شما هم حقوق‌دان و دیپلمات هستید چگونه این موضوع را تعقیب می‌کنید و چه تدبیری اندیشیده‌اید که آژانس مجددا از این موضوع به عنوان یک ابزار فشار در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران استفاده نکند.» پاسخ داد «البته آن آلودگی برای دو تا سانتریفیوژ نبود ما چند صد سانتریفیوژ آورده بودیم و چند تا سانتریفیوژ آلودگی داشت و آن آلودگی همه جا را آلوده کرده بود و حتی همین نطنز را آلوده کرده بود چون ما نمی‌دانستیم آلوده است و دوستان ما در سازمان انرژی اتمی فکر می‌کردند نو است چون بسته‌بندی‌های نو داشتند، مشکل برای ما ایجاد شد. ما البته حواسمان باید جمع باشد، همیشه آژانس یا هر نهاد بین‌المللی که انجام وظایفی را به عهده دارد، اینجور نیست که در آنها آدم‌های ناجور نباشد، پیداست از ملیت‌های مختلف هستند. منشاء آن آلودگی هم کشوری بود که آن سانتریفیوژ را به ما فروخته بود. آلودگی در آنجا ایجاد شده بود.»
خبرگزاری دانشجو درباره این سخنان نوشت: بد نیست به یاد بیاوریم که این تجهیزات در دوران دبیری جناب روحانی در شورایعالی امنیت ملی و حاکمیت دوستان امروز ایشان بر دولت، خریداری شده و وارد کشور شد. یک مسأله مهم در ارتباط با سانتریفیوژهای آلوده بحث کنترل ورود، نصب و راه‌اندازی این دستگاهها در چرخه هسته‌ای کشور است؛ بطوری که در صنایع حساسی مثل صنعت هسته‌ای و آن هم با وجود الزام به رعایت تدابیر امنیتی و موقعیت حساس بین‌المللی ایران و سابقه توطئه‌های بی‌شمار دشمن، قطعاً در همه مراحل فرآیند خریدتجهیزات هسته‌ای باید دقت نظر و هوشیاری کامل نسبت به هر توطئه یا اشتباهی از جمله خرابکاری یا ناسالم بودن قطعات یا عدم تطبیق آن با مورد سفارش شده به بهترین شکل ممکن رعایت شود اما دکتر روحانی در مصاحبه اخیر خود با خرید سانتریفیوژهای آلوده در زمانی که ایشان بعنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی حضور داشتند؛ گفت: «دوستان ما در سازمان انرژی اتمی فکر می‌کردند نو است چون بسته‌بندی‌های نو داشتند، مشکل برای ما ایجاد شد. ما البته حواسمان باید جمع باشد». در این خصوص سؤالی که به ذهن می‌رسد این است چگونه ممکن است تجهیزات این چنینی برای صنعت هسته‌ای تنها با کنترل نوع بسته‌بندی آن تأیید شوند و به راحتی واردچرخه هسته‌ای کشور شوند بدون هیچ بررسی و آزمایشی؟؟
با توجه به اهمیت مسأله و بررسی عوامل داخلی و خارجی در بحران‌های مختلف کشور در سال‌های قبل از جمله پرونده‌های متعدد جاسوسی و همدستی عواملی در داخل کشور با معارضان و دشمنان نظام در خارج کشور، به نظر می‌رسد خیلی دور از ذهن نباشد که افرادی مطلع در آن زمان از داخل دولت با انگیزه‌هایی چون ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران یا ایجاد بحران برای به چالش کشیدن کشور و… آگاهانه و عامدانه دست به همکاری با دشمنان نظام زده باشند تا شاید این بار با موضوع هسته‌ای و پرونده‌سازی برای ایران، موضوع دیگری برای به خطر انداختن نظام داشته باشند تا نقشه‌های خود را عملی سازند. چه آنکه تجربه نشان داده برخی نمایندگان مجلس وقت- مجلس ششم- در ماراتن هسته‌ای کاملاً در زمین حریف بازی کرده و تمام همت خود را برای مقابله با صنعت هسته‌ای کشور به کار بردند. از جمله این افراد می‌توان از احمد شیرزاد نام برد که در روزهای آغازین مسئله هسته‌ای، در نطق پیش از دستور در مجلس، همصدا با دشمنان ملت ایران از بیرون بودن «دم خروس» هسته‌ای ایران سخن گفت.
خبرگزاری دانشجو می‌افزاید: باتوجه به اینکه در زمان دولت هشتم، آقای روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و از مسئولان اصلی پرونده  هسته‌ای به شمار می‌رود؛ در مصاحبه اخیر خود بدون اشاره به کوتاهی مسئولان وقت و یا اشتباه آنان به این مساله می‌پردازد. شاید اگر آن موقع دولت دیگری بر سر کار بود و دکتر روحانی هم دبیر شورای عالی امنیت ملی نبود، امروز لحن و تعابیر و جملات رئیس جمهور بسیار متفاوت‌تر از این بود.

منبع : کیهان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 2

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

«توقیف مستبدانه» همزمان با ادعای دفاع از آزادی بیان دولت روحانی

د آگوست 10 , 2015
«جامعه‌ای که مطبوعات زنده نداشته باشد به سمت دیکتاتوری می‌رود» این جدیدترین اظهارنظر علی جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم است. او  که روز گذشته در مراسم نمادین گرامیداشت «روز خبرنگار» و در جمع جمعی از اصحاب رسانه سخن می گفت، بار دیگر زبان به مدح آزادی بیان و اطلاع رسانی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...