اوباما امروز درباره برجام چه خواهد گفت؟

اشتراک گذاری :

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد اوباما در نطقی در دانشگاه آمریکن یونیورسیتی در واشنگتن اعلام خواهد کرد بحث کنگره درباره توافقی که چهاردهم ژوئیه در وین به دست آمد مهمترین بحث از زمان بحثی است که در طول آن نمایندگان کنگره آمریکا حمایت خود را از تصمیم جرج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۲ درباره جنگ در عراق اعلام کردند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای به دست آوردن حمایت از توافقی که اواسط ژوئیه با تهران به دست آورد ،گفتگوهای مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را مشخص‌ترین تصمیم دیپلماتیک آمریکا از زمان جنگ عراق خواهد خواند.

رئیس جمهوری آمریکا بارها تکرار کرده است این مصوبه اشتباه سنگینی بود که آمریکا را وارد جنگ خونین و بی‌فایده هشت‌ساله‌ای کرد.

این مقام آمریکایی توضیح داد: «اوباما در این سخنرانی تأکید خواهد کرد همین افراد که از جنگ عراق حمایت کردند با راه حل دیپلماتیک با ایران مخالفت می‌کنند و از دست دادن این فرصت، اشتباهی تاریخی است.

استفاده این‌چنینی از جنگ در عراق به‌عنوان مقایسه، برای مشخص کردن الگویی که باید دنبال شود یادآور تلاش‌های جان اف کندی رییس جمهور اسبق آمریکا برای جلوگیری از آزمایش‌های هسته‌ای است.

کندی چند ماه پیش از قتل خود، نطقی در همین مکان دانشگاهی برای ترویج صلح با اتحاد جماهیر شوروی سابق در برابر نگرانی‌های مربوط به مناقشه هسته‌ای انجام داده بود.

اوباما اعلام کرده است جایگزین توافق درباره برنامه هسته‌ای تهران اقدام نظامی است، منتقدان اوباما این استدلال اوباما را استدلال غلط می‌دانند.

به‌گفته این منتقدان،‌ جایگزین یک توافق بد،‌‌ توافق بهتری است.

کنگره آمریکا در آغاز نشست‌های پارلمانی پیش از هفدهم سپتامبر درباره قطعنامه‌ای در مخالفت با این توافق رأی‌گیری می‌کند. اگر این قطعنامه به تصویب برسد،‌ مانع از آن می‌شود که باراک اوباما بتواند دستور تعلیق تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را که در توافق با ایران پیش‌بینی شده است،‌ صادر کند.

اوباما هم گفته است که در صورت تصویب این طرح آن را وتو خواهد کرد

منبع:تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

قانون رد توافق هسته ای توسط جمهوری خواهان ارائه شد

چ آگوست 5 , 2015
ایگاه شبکه خبری “فاکس نیوز” (Foxnews) از ارائه قانون رد توافق هسته ای توسط جمهوری خواهان خبر داد.     در این گزارش آمده است: «جمهوری خواهان روز سه شنبه قانونی را ارائه کردند که با توافق هسته ای ایران که به تازگی به امضا رسیده است، مخالفت می کند؛ […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...