انقلاب 3 روز دیرتر پیروز می‌شد، خلبانان فدایی انقلاب را اعدام می‌کردند

اشتراک گذاری :

اخبار

مشاور فرمانده نهاجا گفت: امام خمینی(ره) به یکی از همراهان فرمودند که اگر شما می‌ترسید سوار نشوید! این نشان از اعتماد ایشان به نیروی هوایی ارتش داشت و اعتماد و ایمانی بین رئیس و مرئوس رخ داده بود.
مشروح درادامه

یک هفته از ورود تاریخی امام راحل به ایران گذشته بود و هنوز رژیم شاهنشاهی پابرجا و ادعای حکومت داشت.

در آن مقطع زمانی شایعه کودتای ارتش روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شد و همه نگران اوضاع‌ و احوال کشور بودند و اعتصابات پراکنده در برخی از واحدهای ارتش گسترش یافت، از همین رو موضوع به روزنامه‌ها نیز کشیده شده بود، اما هنوز مردم، ارتش را در مقابل خود می‌دیدند و نگران آینده مبهم و در هراس از روزی که درگیری نهایی ارتش و مردم بخواهد سرنوشت نهایی انقلاب را رقم بزند، بوده و عده‌ای هم آماده نبرد مسلحانه برای حصول پیروزی نهایی می‌شدند.

بهترین و عظیم‌ترین کاری که می‌توانست روحیه انقلاب را تقویت کند، مقاومت دولت بختیار را در هم شکند، و مأموریت "هایزر" را در طراحی کودتای نظامی با شکست مواجه سازد و در نهایت روحیه معدود نظامیانی را که هنوز انقلاب را باور نکرده بودند درهم شکند، اعلام همبستگی ارتش با ملت بود.در این شرایط نظامیان فداکار و متعهد نیروی هوایی به این نتیجه رسیدند که باید دست‌ به‌ کار بزرگی زده و وظیفه ملی و مذهبی خود را انجام دهند. لذا با یک حرکت ارزشمند به سیل خروشان ملت پیوستند و با حضور در اقامتگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامی سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را در برگ‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسانیدند.

نوزدهم بهمن ماه سال 1357، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و ارتش است، روزی که حماسه ی حضور قاطعانه ارتش درصحنه انقلاب به وقوع پیوست و پیوند ارتش با ملت مسلمان و انقلابی به‌وضوح آشکار گشت.

به همین منظور گفتگو مشروحی با امیر سرتیپ دوم خلبان "حسین چیت‌فروش"  مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش و سخنگوی این نیرو در رزمایش "محمد رسول‌الله"(ص) ترتیب دادیم تا در مورد ابعاد گسترده‌تر اتفاقات رخ داده در بهمن ماه سال1357 مطلع شویم.
باشگاه خبرنگاران: امیر، به عنوان سؤال نخست چه شد که نیروی هوایی در زمان انقلاب کنار ملت و در مقابل رژیم ستمشاهی پهلوی ایستاد؟

در آن مقطع زمانی بخش عظیمی از ملت علیه اختلافات طبقاتی، فساد در حکومت، وابستگی به آمریکا و غرب و موارد مختلف قیام کردند که تعداد بیشماری از آنان زندانی و دستگیر یا کشته می‌شدند. از همین‌رو نیروی هوایی نیز بخشی از این ملت بود که پا به صحنه گذاشت و در تظاهرات حامی ملت بود.
 
کل نیروی هوایی از پنجم بهمن در پایگاه‌های هوایی از بندرعباس و بوشهر و دزفول گرفته تا مهرآباد تهران قیام‌هایشان را با تظاهراتی که انجام می‌دادند صورت دادند که دلیلش این بود که روحانیت را قبول و به آرمان‌های انقلاب اعتقاد زیادی داشتیم.

باشگاه خبرنگاران: در رابطه با اقدامات صورت گرفته توسط نیروی هوایی ارتش در آن مقطع زمانی بیشتر توضیح می‌دهید؟
 
باید 12 بهمن را با یک نگاه ویژه‌تر و دقیق‌تری نگاه کنیم زیرا در آن روز یک اتفاق بسیار بزرگی رخ داد و آن این بود که نیروی هوایی ارتش، هواپیمای ایرفرانس فرانسه را اسکورت کرد تا با سلامت کامل هواپیمای حامل امام بر روی زمین فرود آید.   
 
همان‌گونه که اکنون بر روی زمین یک وزیر، رئیس جمهور و … تشریفات و گاردی دارد. از همین‌رو هواپیمای مقامات عالی هم که وارد کشور می‌شوند گارد خاص خود را دارند، زیرا اگر گارد و اسکورت نباشد ممکن است دشمن، آن را روی هوا بزند.

برای مثال وزیر امورخارجه الجزایر در زمان دفاع مقدس زمانی که می‌خواست وارد کشور شود به دلیل آنکه اسکورتی نداشت عراق آن را مورد هدف قرار داد و در مرز ترکیه این هواپیما سقوط کرد.

به همین جهت هواپیمای حامل امام نیز از سوی فانتوم‌های نیروی هوایی اسکورت و حفاظت شد تا بر روی زمین به سلامتی فرود آید.   
 
باشگاه خبرنگاران: آیا دستوری در این باره ابلاغ شده بود یا به صورت خودجوش این عمل صورت گرفت؟
 

این یک پروسه دقیق کامل است و چنین چیزی امکان ندارد و این همان حلقه‌های پنهان و ناگفته است، زیرا این را هم باید بدانیم کسی خودجوش نمی‌تواند فانتومی را بردارد و برای اسکورت به پرواز در بیاید.
  
باشگاه خبرنگاران: پس چه اتفاقی افتاد که هواپیمای حامل امام(ره) اسکورت شد؟

یک هماهنگی بین مردم و ارتش است و اگر این مورد نبود ما هم همچون ژنرال السیسی می‌شدیم و علیه مردم می‌بودیم، از همین‌رو فرق این ارتش با آن ارتش در این است.
 

منبع : yjc
امام(ره) پس از 15 سال تبعید زمانی که می‌خواست هواپیمایشان بر زمین بنشیند؛ با توجه به آنکه در آن مقطع زمانی بسیج و سپاه و کمیته‌ای شکل نگرفته بود که بخواهد امنیت کافی را در فرودگاه به ارمغان بیاورد و تنها کمیته استقبال امام بود، از همین رو این کمیته با نیروی هوایی تماس می‌گیرد و این موضوع را از نیروی هوایی درخواست می‌کند.   
 
روز بعد از درخواست کمیته استقبال از امام بهترین، سالم‌ترین و امن‌ترین هلیکوپتر آماده می‌شود و یک پروسه جامعی صورت می‌گیرد تا این هلیکوپتر امام(ره) را برای رساندن به بهشت زهرا به منظور سخنرانی یاری کند، یعنی به صورت پنهانی این هلیکوپتر نیامده و امام را سوار نکرده و به بهشت زهرا نبرده است بلکه یک پروسه جامعی در این باره شکل گرفته است و تمامی تدابیر از همه لحاظ همچون برای ورود امام، حفاظت فیزیکی که می‌خواهد وارد رمپ پرواز شود، هواشناسی، برج کنترل و تمامی این‌ها هماهنگ شد.باشگاه خبرنگاران: درباره خلبان آن هلیکوپتر و اتفاقات رخ داده در آن روز توضیح بیشتری دهید؟

در واقع تاپ‌ترین خلبان که اکنون در موزه جنگ نیروی هوایی مجسمه‌‌اش نیز ساخته شده است یعنی خلبان "بیوک سیدین" امام را به بهشت زهرا منتقل می‌کند که کار سخت و بزرگی را از لحاظ مهارت انجام داده است که از لحاظ مهارت کار خاص و ویژه‌ای است و به واسطه علم، تجربه و سابقه پرواز توانست امام را تا بهشت زهرا ببرد.

ابتدا امام سوار ماشین بلیزر  "محسن رفیق دوست" شدند و در موج مردم و سونامی حضور مردم این بلیزر متوقف شد. از همین‌رو این خلبان چون بسیار فرد ماهری بود از بالا نظاره‌گر موج مردم بود و چون احساس خطر می‌کرد که ممکن است اتفاق و رخداد ناگواری رخ دهد و این بلیزر چپ کند با نزدیک شدن هلکوپتر به زمین مردم را پراکنده می‌کرد و زمانی که امام بعد از سخنرانی باشکوه خود می‌خواست بهشت زهرا را ترک کند دوباره نزدیک بهشت زهرا فرود می‌آید و امام را پیکاپ (سوار) می‌کند که آنجا  "ناطق نوری" به "حاج احمد آقا" گفت: آقا این هواپیما هواپیمای رژیم است، معلوم نیست که ما را کجا ببرد.
  
امام متوجه موضوع می‌شوند و می‌فرمایند: اگر شما می‌ترسید سوار نشوید!
که این نشان از اعتماد امام به نیروی هوایی داشت و اعتماد و ایمانی که بین رئیس و مرئوس رخ داده بود.
  
نکات تاریخی را که من بیان می‌کنم کاری به خط و خطوط سیاسی اکنون ندارم و تنها نکات تاریخی مهم را کالبد شکافی می‌کنم.   
 
خلبان به امام گفت: هر جا شما بخواهید من فرود می‌آیم.

 و چون پیکان ناطق نوری انتهای بلوار کشاورز و نزدیک بیمارستان فعلی امام خمینی پارک بود، این هلیکوپتر در بیمارستان فرود می‌آید و همه مبهوت می‌مانند و فکر می‌کنند مجروح آورده شده، از همین‌رو به سمت هلیکوپتر هجوم می‌آورند اما امام به همراه حاج احمد آقا و ناطق نوری، سوار پیکان می‌شوند و یک گشتی هم در شهر می‌زنند و سپس به خانه "آیت‌الله پسندیده" برای نهار می‌روند.   
 
این هماهنگی نیروی هوایی با انقلاب و بنیانگذار انقلاب بود که این خدمات نیروی هوایی باعث پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شد.

باشگاه خبرنگاران: روزهای بعد چگونه گذشت؟

بعد از 12 بهمن به دلیل اعتراضات و ارتباطات گسترده بین کارکنان نیروی هوایی ارتش با مردم و روحانیت، تعدادی از افسران در "زندان خاش" دم چوبه دار بودند که اکثر آن‌ها خلبان بودند که حکم اعدامشان به دلیل همخوانی نداشتن با رژیم پهلوی صادر شده بود و اگر به جای  22 بهمن ماه 25 بهمن ماه انقلاب پیروز می‌شد تمامی نیروهای مخلص و فدایی راه انقلاب اعدام می‌شدند، چون با انقلاب و امام هماهنگ بودند (که این نیز بخشی از ناگفته‌هایی است که در کتاب‌ها چاپ شده و هم در موزه جنگ نیروی هوایی موجود است) زیرا پیام‌های امام(ره) آگاهی‌بخش و دنبال راه و مکتب و خط اسلام بود.

باشگاه خبرنگاران: در نوزدهم بهمن ماه چه اتفاقی افتاد که آن حماسه ماندگار نیروی هوایی در تاریخ انقلاب اسلامی کشور ثبت شد؟  
 
مجموعه فعالیت‌ها جمع شد و انقلابیون همدیگر را پیدا کردند و در درون نیروی هوایی هم به همین ترتیب صورت گرفت و از این پایگاه به آن پایگاه جو انقلابی منتقل شد و چون تمام فضای کشور را خفقان دربر گرفته بود و به دلیل دستگیری تعدادی از خلبان و حکم اعدامشان قضیه مرگ و زندگی مطرح بود، اکثر چریک‌های انقلابی حرفه‌ای در نیروی هوایی همدیگر را پیدا کردند و به گونه‌ای به صورت مخفی و پنهانی تمرین رژه انجام دادند که در تاریخ 19 بهمن ماه یک رژه نظامی در مقابل امام خمینی(ره) انجام دادند که این حرکت در 19 بهمن ماه کمر رژیم پهلوی را شکاند.

همه عکس‌ها، اسامی و لیست همه افراد حاضر در آن رژه موجود است و همه فیلم‌ها و دوربین‌ها گرفته شد که این موضوع افشا نشود و یک نفر کارت‌های شناسایی حاضران را یکجا گرفت که اگر تیراندازی شد و کسی مجروح شد یا اتفاقی پیش‌بینی نشده‌ای افتاد، معلوم باشد که اتفاق خاصی نیافتد.

به هر صورت دوازده بهمن حرکت اساسی و حرفه‌ای از جانب نیروی هوایی صورت گرفت و ادامه دار بود تا نوزدهم بهمن به صورت رسمی آن بیعت صورت گرفت.   

همه مکان‌های مهم و کاخ‌های مختلف همچون سعدآباد که باید تکلیفشان را عدالت روشن می‌کرد تحویل پرسنلی از نیروی هوایی بود که نوزدهم بهمن ماه با امام بیعت کردند و بعد از آن ارگان‌ها شکل گرفت و تحویل آنان داده شد.

باشگاه خبرنگاران: درباره آن عکس که به یادگار از احترام نظامی همافران به امام راحل گرفته شد بفرمایید؟
 
"مرحوم پرتوی" آن عکس معروف را گرفت و بارها خدمت مقام معظم رهبری و روزنامه‌ها به عنوان عکس تاریخی ویژه نشان داده شد.در آن مقطع زمانی رژیم پهلوی و مخالفان بعد از دیدن عکس مدعی شدند که این عکس مونتاژ است اما روزنامه‌های وقت فریم‌های نگاتیو این عکس‌ها را چاپ کردند و دفتر حضرت امام توسط شهید مفتح بیانیه‌ای را صادر کرد و ابلاغ کرد که این موضوع حقیقت است و گروهی از نیروی هوایی آمدند و با امام (ره) ملاقات داشتند و بیعت کردند.
 
آن عده که تعداد کثیری بودند ضمن ادای احترام به امام با ایشان بیعت کردند و بیانیه‌ای قرائت کردند و مقابل امام خمینی رژه نظامی رسمی رفتند.

این اقدام پشت استکبار و آمریکا و رژیم ستم شاهی پهلوی را شکاند و لرزاند، اینجاست که متوجه می‌شویم دیگر تیر و تفنگ و تانک اثر ندارد.

اکنون هم در جهان همین است که می‌بینیم که داعش چه اقداماتی انجام می‌دهد و اکنون نیز ناوهای هواپیمابر در جهان بی‌خاصیت شدند و تفکرات هستند که درگیر جنگ با هم هستند.

برای مثال یک گروه که تا قبل این اسمی از آن نبوده اکنون پشت استکبار و غرب را به لرزه درآورده و تفکر سلفی مقابل یک تفکر حق شکل گرفته است.
  
تفکر برتر در زمان انقلاب با امام خمینی(ره) پیوند داشت و نشان داد همه تانک‌ها در گوشه گوشه‌های خیابان بی‌خاصیت هستند.

باشگاه خبرنگاران: درباره اقدامات روز 22 بهمن بفرمایید؟

صبح 22 بهمن همه سران ارتش پیوند خود با ملت را در یک صورت جلسه اعلام کردند و نوشتند علیرغم اینکه هایزر(مسئول آن زمان ساماندهی و کنترل فرماندهی در ایران و منطقه بوده است) در ایران بود و نظامیان را به کشتن دعوت می‌کرد اما سران ارتش و نظامی زیربار کشتار مردم نرفتند.

هایزر به نظامیان می‌گفت اگر می‌خواهید 30 سال دیگر حکومت کنید مردم را بکشید. 
 

این تفاوت یک ارتش شیعی با یک ارتش غیر شیعی است. برای مثال اکنون گرفتاری اخوان‌المسلمین مصر و سایر کشورها در چیست؟ آن‌ها ولایت فقیه و رهبر ندارند که این تفاوت مشخص می‌شود.

  
باشگاه خبرنگاران: اکنون 36 سال از انقلاب گذشته است. چه اتفاقی افتاد که باعث شد ارتش این‌گونه عمل کند؟

تفکرات چپ و گروه‌های مختلف همه جا به امام پیشنهاد دادند که ارتش را منحل کند اما امام محکم ایستاد و با تدبیر و مدیریت خود نشان دادند که بی‌جهت کاری را انجام نمی‌دهند و همه کارهایشان روی شناخت و اصول بوده، از همین‌رو گفتند ارتش باید بماند زیرا جزئی از ملت است و ارتش ماند و در 8 سال جنگ تحمیلی جایگاه خود را نشان داد، چه در کردستان و چه قبل از جنگ و زمانی که امام حتی در نجف بود بعضی از اطلاعات را تعدادی از مسئولان ارتشی به امام می‌دادند.
 
باشگاه خبرنگاران: در آن زمان فعالیت شما به چه گونه بود؟
  
بنده در آن تاریخ در آمریکا دوران خلبانی را می‌گذراندم اما خودم بنیانگذار انجمن اسلامی نیروی هوایی مقیم آمریکا شدم و تمام اخبار، نوارها و صداهای امام را به بچه‌ها می‌دادم و به این نحو اطلاع‌رسانی می‌کردم و در آن زمان عده زیادی از دانشجویان و همافران سابق، دوره‌های مختلفی در آن مقطع زمانی برای اف 14 و اف 16 در آمریکا آموزش می‌دیدند.
 
باشگاه خبرنگاران: بازخوردها در آمریکا با شما چگونه بود؟
  
تا زمان اشغال لانه جاسوسی تغییر در برخوردها دیده نشده بود و علیه ما اقدامی نداشتند اما بعد از اینکه لانه جاسوسی اشغال شد اقداماتی را علیه خلبانان ما انجام دادند اما در آن حین کلاس‌ها و پروازها روتین برگزار می‌شد، مگر اینکه کسی کار خلاف یا حرکت خاصی انجام می‌داد که با آن برخورد می‌کردند.
 
آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند که انقلاب به صورت جدی پگیری شود زیرا پایگاه‌های مختلفشان در ایران حضور داشت و آمریکا اصلاً فکر نمی‌کرد یک روحانی رهبر یک کشور و آن هم ایران شود.
 
آمریکایی‌ها همچون زلزله، لحظه به لحظه رخدادهای درون ایران را رصد می‌کردند. از گردان‌های پرواز داخلی ایران گرفته تا شبکه‌های تصویری که به قدری جدی رصد می‌شد، اطلاعات را از ملت ایران دقیق‌تر می‌دانستند زیرا منافع خود را برباد رفته می‌دیدند.

نیروهایی هم که وابسته به رژیم بودند در آمریکا خانه‌های ما را می‌گشتند تا مطالبی از امام (ره) پیدا کنند و گزارش بدهند و اگر تجمعی می‌دیدند درگیری‌هایی هم رخ می‌داد که در ماه‌های قبل از انقلاب این مورد به وفور رخ داده بود.
  
وقتی نماینده امام(ره) به سفارت ایران در واشنگتن آمد بلافاصله محضرشان رسیدیم و اطلاعات نیروی هوایی را به وی دادیم و کمک کردیم. دکتر فقیه، آن زمان این سمت را در اختیار داشت، ما هم با وی همکاری‌های لازم را انجام دادیم تا تصمیم شایسته‌تری در امور گرفته شود.

 
باشگاه خبرنگاران: دلیل ایمان قلبی ملت به امام خمینی(ره) چه بود؟
 
اگر به صحیفه نور و اقدمات دیپلماتیک بنیانگذار انقلاب اسلامی نگاه کنیم، ایشان بسیار دقیق و به موقع رفتار می‌کنند و تمامی آیات قرآن و نهج‌البلاغه در کلامشان مشهود بود. امام با کسی جنگ نداشتند و تنها به مکتب انقلاب ملت فرا می‌خواندند.
  
زمانی که به ایران نیز حمله شد امام با شاخه نظامی وارد نشدند بلکه با تفکر خود وارد قلوب ملت شده و توانستند هم با کمونیست‌ها، هم با بعثی‌ها و هم با منافقین بجنگند.
 
مردم هم که پای امام بودند، یعنی پای اسلام و کشورشان ایستاده بودند، اکنون نیز ملت پای ولی‌فقیه و رهبر خود ایستاده‌ است و به چپ و راست، اصول‌گرا و اصلاح‌طلب کاری ندارد و عظمت ملت و اسلام را می‌خواهند. اگر کسی پایش را کج‌ بگذارد، علیه آن برمی‌خیزند.دهه مبارک فجر نشان دهنده آن است که این ملت خدا، اسلام، انقلاب، امام، رهبری و مرجعیت خود را می‌خواهد و اگر کسانی قدم کج بردارند، ملت علیه افراد می‌ایستد.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 16

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

درباره فنگ شویی و نقد معنویتی که نوعی بت پرستی است

ش آوریل 11 , 2015
فنگ‌شويي؛ چهره‌اي جديد از بت‌پرستي فنگ‌شویی، معنویتی نوپدید است که با بت‌پرستی در آمیخته، یعنی مدلی است که برای ایجاد احساس آرامش در افراد، رفع مشکلات و رسیدن به آرزو‌ها از مجسمه‌هایی تمسک می‌جویند. پایگاه‌اطلاع‌رسانی برهان نوشت: کاری که تمام انبیای الهی به مبارزه با آن پرداخته‌اند امروز لباس جدیدی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...