انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از هجمه برخی جریان‌های سیاسی به آیت‌الله مصباح یزدی

اشتراک گذاری :

رسا: آیت الله سید احمد علم الهدی در سومین جلسه از سلسله جلسات تفسیر روزانه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان که در مهدیه مشهد برگزار شد، به تبیین عبارت قرآنی «صد عن سبیل الله» به عنوان یکی از اقدامات کفار در برابر مؤمنان پرداخت و گفت: اصل فطرت مردم بر خداشناسی است و اگر کسی خودش جلوی کشش باطنی اش را گرفته و هرکار بخواهد انجام دهد، خودش «صد عن سبیل الله» کرده است از این رو برخی مفسران می گویند هر کافری صد عن سبیل الله کرده است.

 

وی مانع شدن از راه خدا با استفاده از زور را یکی از انواع این حربه کفار معرفی کرد و افزود: صد عن سبیل الله گاهی به زور است، مانند کاری که رؤسای قبایل عرب در صدر اسلام انجام می دادند و هر کس به خدا ایمان می آورد را شکنجه می کردند؛ معمولا کسانی که در ابتدا به اسلام می گرویدند، بردگانی بودند که در اسارت رؤسای قبایل عرب بودند مانند بلال حبشی که اربابش او را به میدان مکه آورد و دستور داد لباس های او را کندند و سنگ بزرگی را در گرمای داغ هوا روی سینه اش گذاشتند و گفت آن قدر شلاقش بزنید که یا جان دهد یا از اسلام و پیامبر(ص) دست بردارد.

 

امام جمعه مشهد مقدس سیاست های مستکبران در عصر حاضر را ادامه راه کفار صدر اسلام دانست و خاطرنشان کرد: کار ما در مقابله با قدرت های استکباری دنیا به جایی رسیده که تمام طرح هایشان بسته شده و متوسل به زور شده اند تا جلوی راه خدا را بگیرند.

 

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: نوع دیگر «صد عن سبیل الله»، این است که فضایی را به وجود می آورند که اگر کسی خواست به خدا ایمان آورد مردم او را تخطئه کنند، که این عملیات روانی است و در «صد عن سبیل الله» جز زور هیچ رفتار دیگری مؤثر تر از عملیات روانی نیست.

 

وی مبادرت به عملیات روانی علیه پیامبر اکرم(ص) را یکی از حربه های کفار برای مانع شدن از گرایش به دین خدا خواند و یادآور شد: از آن جا که کفار به واسطه حمایت جناب ابوطالب و حمزه سیدالشهدا(ع) حریف پیامبر(ص) نمی شدند، به ایشان لقب ساحر دادند تا هر کسی به ایشان ایمان آورد، وی را مسحور پیامبر(ص) معرفی کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که جاهلیت امروز بی دین ها از جاهلیت اعراب بدتر است، تصریح کرد: امروز هم وقتی در عرصه انقلاب کسی حرفی می زند، برخی به او ناروا می گویند و کسی هم حساب نمی کند که مگر این فرد چه کاری انجام داده است که به او اهانت کرده و مسخره اش می کنند؟

 

آیت الله علم الهدی ضمن انتقاد شدید از تخطئه برخی جریان های سیاسی ضد ارزشی علیه آیت الله مصباح یزدی، ایشان را عالمی فیلسوف خواند و اظهار داشت: آیت‌الله مصباح یزدی سرمایه ای در نظام ما هستند که برخی به خاطر مسائل سیاسی به ایشان بی حرمتی می کنند و عده ای هم تحت تأثیر قرار می گیرند؛ این روش همان مشرکان قریش است که به پیامبر(ص) جادوگر می گفتند.

منبع : رجا نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

چ جولای 1 , 2015
احتمالا برای شما هم پیش آمده که بعد از ماه‌ها رفتن به باشگاه و ورزش کردن ، از این‌ که هیچ تغییری در بدنتان به‌وجود نیامده احساس ناامیدی کنید. از خود می‌پرسید که چرا با وجود تمرین کافی، هیچ تغییری در بدنتان ایجاد نشده و آنقدر که انتظار داشتید عضلانی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...