افزایش قیمت خودرو، برنج، تخم‌مرغ، قند و شکر و میوه‌‌ها

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : نیمه اول اردیبهشت امسال شورای رقابت فهرستی از قیمت جدید خودروها را صادر کرد که در بین آنها نامی از وانت نیسان وجود نداشت و تاکنون نیز مصوبه‌ای در این مورد از سوی شورای رقابت اعلام عمومی نشده است.

علاوه بر این وانت نیسان در فهرست خودروهایی که قیمت آنها آزاد شده نیز حضور ندارد. همچنین در بخشنامه سایپا دلیلی برای این افزایش قیمت اعلام نشده است و این رشد قیمت در حالی اتفاق افتاده که هزینه‌هایی مانند نرخ بیمه و مالیات در ابتدای سال جاری بر روی محصولات سایپا لحاظ شده بود.

با این حال، گروه سایپا اخیراً بخشنامه‌ای را به نمایندگی‌های فروش خود ابلاغ کرده که طبق آن قیمت وانت نیسان تا حدود یک میلیون تومان افزایش یافته که البته اگر خریداران خواستار تحویل خودروی با فرمان هیدرولیک و کولر باشند باید هزینه جداگانه‌‌ای نیز برای آن پرداخت کنند که این رقم هم حدود یک میلیون تومان است.

بر اساس ابلاغیه جدید سایپا، قیمت وانت نیسان تک سوز با افزایش یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومانی به ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت وانت نیسان دوگانه سوز نیز با رشد یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومانی به ۳۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است.

در مورد وانت نیسان دیزلی نیز باید به افزایش ۹۵۰ هزار تومانی قیمت این محصول اشاره کنیم که  در حال حاضر به قیمت ۳۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در نمایندگی‌های سایپا عرضه می‌شود.

علاوه بر این، طبق بخشنامه جدید سایپا، بابت فرمان هیدرولیک یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و کولر ۹۲۰ هزار تومان هزینه اضافه از خریداران دریافت می شود.

متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه کالایی در هفته منتهی به ۱۴ خرداد ماه منتشر شد.

براساس بررسی‌های بانک مرکزی در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و قیمت سایر اقلام ا ین گروه بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل ۶.۳ درصد افزایش داشت و شانه‌ای ۷۰ هزار الی ۱۰۰ هزار ریال فروش می‌رفت.

* برنج و حبوب

در این هفته در گرو ه برنج قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو ب ه ترتیب معادل ۳.۵ درصد و ۰.۵ درصد افزایش یافت و بهای برنج وارداتی غ یرتایلندی ثابت بود. در گروه حبوب قیمت تمام اقلام ا ین گروه بین ۰.۵ درصد تا ۱.۵ درصد کاهش داشت.

* میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهردار ی گیلاس و انگور عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعداد ی از آن ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می‌گردید.

میوه فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه‌های تازه بهای سیب قرمز معادل ۱.۷ درصد، طالبی ۴.۵ درصد و هندوانه ۶۷.۸ درصد افزایش یافت ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۱ درصد تا ۲۳.۸ درصد کاهش یافت.

در گروه سبزی های تازه بهای خیار بدون تغییر بود . قیمت گوجه فرنگی معادل ۴ درصد، بادنجان ۹.۳ درصد و لوبیا سبز ۲.۲ درصد افزایش یافت ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۵ درصد تا ۳.۱ درصد کاهش داشت.

* گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش ، قیمت گوشت گوسفند معادل ۰.۵ درصد و گوشت مرغ ۶ درصد کاهش یافت و بهای گوشت تازه و گاو گوساله ثابت بود.

* قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت قند معادل ۳.۳ درصد و شکر ۴.۴ درصد افزایش داشت و بهای چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

گروه کالا درصد تغییر نسبت به هفته قبل درصد تغییر نسبت به هفته مشابه ماه قبل درصد تغییر نسبت به هفته مشابه سال قبل
لبنیات ۰ ۰ ۴.۳
تخم مرغ ۶.۳ ۳.۸ ۱۰.۶-
برنج ۲.۶ ۳.۶ ۲۶.۴
حبوب ۱- ۲.۵ ۲۹.۶
میوه‌های تازه ۱۴.۴ ۱۰.۳ ۱۰-
سبزی‌های تازه ۱ ۹.۵- ۱۰.۴
گوشت قرمز ۰.۳- ۱- ۳.۲
گوشت مرغ ۰.۶- ۲۲.۱ ۱۲.۳
قند و شکر ۳.۸ ۴.۲ ۲۰.۳
چای ۰ ۰.۳ ۱۵
روغن نباتی ۰ ۰.۱ ۰.۸-

فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 17

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

در گرانی و بی پولی مردم/ریخت و پاش در افتتاحیه مجلس

ش ژوئن 11 , 2016
سایت نودیها : نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مسؤولان دولتی باید بابت اوضاع اقتصادی شرمنده باشند. به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، سید جواد ابطحی شامگاه جمعه در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی مجلس دهم شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: نباید با لجبازی قانون تصویب کنیم، قانون‌های وضع شده […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...