اعمال شب نیمه شعبان

اشتراک گذاری :
اعمال شب نیمه‌ ی شعبان

امام باقر علیه السلام فرمودند:شب نیمه‌ی شعبان بعد از لیله القدر، برترین شب‌هاست. خداوند در آن شب فضل خود را به بندگان عطا می‌فرماید و ایشان را به کرم خویش می‌آمرزد.

مشروح در ادامه

 

رجا نیوز به گزارش فارس به نقل از محدوده ، پس در تقرب جستن به سوی خدای تعالی کوشش کنیدزیرا خداوند به ذات مقدسش قسم یاد فرموده است که هیچ سائلی را در آن شب از درگاه خود دست خالی برنگرداند مادامی که خواسته‌ی او معصیت نباشد و خداوند آن شب را به ما اختصاص داده است. پس در دعا و ثنا بر خدای تعالی در آن شب کوشش نمایید.
 
(مفاتیح الجنان)
 
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:در شب نیمه‌ی شعبان روزی‌ها تقسیم می‌شود و عمر مردم معین می‌گردد و روندگان به حج نامشان نوشته می‌شود و خدای تعالی در خلق خود افراد بیشماری را می‌آمرزد.
 
(مفاتیح الجنان)
 
دعای شب نیمه‌ی شعبان
 
هر کس در شب نیمه‌ی شعبان ۲۱ مرتبه این دعا را مابین نماز مغرب و عشاء، قبل از آنکه سخنی بگوید بخواند، تا شب نیمه‌ی شعبان سال بعد به فرمان خدا، هیچ مکروهی به او نرسد و اگر عمر او تمام شده باشد، خداوند عمر دوباره به او کرامت فرماید.
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
اللهم انک علیم حلیم ذو اناه و لا طاقه لنا بحکمک یا الله یا الله یا الله، الامان الامان الامان من الطاعون و الوباء و موت الفجأه و سوء القضاء و شماته الاعداء، ربنا اکشف عنّا العذاب انا موقنون برحمتک یا ارحم الراحمین.
 
(از کتاب عنوان الکلام مرحوم ملا محمدباقر فشارکی ص ۲۱۰)
 
قرائت قرآن در شب نیمه‌ی شعبان
 
هر کس در شب نیمه‌ی شعبان سه مرتبه سوره‌ی یاسین را بخواند، مرتبه‌ی اول به نیت طول عمر، مرتبه‌ی دوم به نیت توانگری و مرتبه‌ی سوم به نیت دفع بلیات، در آن سال از آفات و فقر در امان می‌ماند و عمر او طولانی می‌گردد. پس از تمام کردن سوره در هر مرتبه دعای زیر را با تضرّع بخواند:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
اللهم یا ذَالمنِّ لا یُمَنُّ علیک یا ذالطَّولِ لا اله الا انت، انت ظهرُ اللاجین و جارُ المستجیرین و امان الخائفین اِن کُنتُ شقیّاً محروماً مُقْتِراً فی الرزق، فامحُ فی امِّ الکتاب شقاوتی و حرمانی و اقتارِ رزقی و اثبتنی عندک مرزوقاً موفِّقاً للخیراتِ، فانک قُلتَ فی کتابکَ المنزل یمحواللهُ ما یشاءُ و عندهُ امُّ الکتابِ.
 
زیارت امام حسین علیه السلام در شب نیمه‌ی شعبان
 
باید دانست که زیارت سیدالشهداء علیه‌السلام در شب نیمه‌ی شعبان بسیار سفارش شده است و ساده‌ترین زیارت که می‌توان در همه وقت آن حضرت را به آن زیارت نمود آن است که سه مرتبه بگویی:
 
صلی الله علیک یا ابا عبدالله
 
و یا اینکه بگویی:
 
السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیک و رحمه الله و برکاته
 
که خداوند سلام تو را به آن حضرت می‌رساند.
 
روز نیمه‌ی شعبان
 
روز نیمه‌ی شعبان روز میلاد باسعادت امام زمان حضرت حجه ابن الحسن العسکری عجل تعالی فرجه الشریف است و بسیار شایسته است زیارت آن حضرت و دعا کردن بر فرج آن حضرت و درخواست از خداوند برای تعجیل در ظهور آن بزرگوار.
 
چگونگی دعا کردن بر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
 
اول: از خداوند بخواهیم که در فرج آن حضرت تعجیل کند مثل اینکه بگوییم:
 
اللهم عجل لولیک الفرج یا بگوییم اللهم عجل فرج ولیک
 
دوم: اگر کسی برای ظهور و فرج آن بزرگوار دعا کرد آمین بگوییم.
 
سوم: از خداوند بخواهیم که فرج آل محمد را نزدیک گرداند.
 
چهارم: فرج و گشایش در امر همه‌ی مؤمنین را از خداوند بخواهیم.
 
پنجم: از خداوند درخواست کنیم که اسباب و مقدمات ظهور آن حضرت را فراهم کند.
 
ششم: از خداوند بخواهیم که گناهانی که سبب به تأخیر افتادن فرج آن حضرت شده است را بیامرزد.
 
هفتم: نابودی دشمنان آن حضرا را از خداوند بخواهیم.
 
هشتم: از خداوند بخواهیم تا با ظهور امام زمان علیه السلام قلب آن حضرت و قلب مقدس حضرت سیدالشهداء و قلوب مؤمنین را تشفّی دهد.
 
یا رب الحسین اشف صدر الحسین بظهور الحجه
 
یا رب الحجه اشف صدر الحجه بظهور الحجه
 
یا رب المؤمنین اشف صدور المؤمنین بظهور الحجه
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 19

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود عکس تابلو مینیاتورهای ایرانی قسمت اول

پ اکتبر 15 , 2015
  ۳ تابلوی مینیاتور زیبا بقیه عکس ها در ادامه مطلب برای بزرگ دیدن روی آنها کلیک کنید برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 19

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...