استفاده های جالب از تفاله قهوه

اشتراک گذاری :

نودیها:اگر اهل مصرف قهوه هستید بهتر است از این پس تفاله آن را دور نریزید، چون می توانید از این تفاله برای تمیز کردن پوست صورت، ماساژ سلولیت ها، رفع شوره سر و همچنین کارهای منزل استفاده کنید. در این مطلب شما را با استفاده های جالب از تفاله قهوه بیشتر آشنا می کنیم.

شادابی بیشتر پوست صورت

سفیده یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری تفاله قهوه مخلوط کنید. ماسک تهیه شده را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. همین ماسک ساده باعث شفافیت و شادابی پوست می شود. به خاطر اینکه کافئین درخشندگی پوست را افزایش می دهد و سفیده تخم مرغ نیز باعث سفتی و کشیدگی آن می شود. 

می توانید این ماسک را هفته ای یک مرتبه استفاده کنید. البته استفاده بیش از یک مرتبه توصیه نمی شود، چون پوست صورت حساس است و ممکن است سفیده تخم مرغ باعث خشکی آن شود.

کاهش چربی ها

اکثر خانم ها یعنی بیش از ۹۰ درصد آنها با مسئله سلولیت مواجه هستند. سلولیت همان پوست پرتقالی شکلی است که بیشتر در ران ها و بازوها دیده می شود. کافئین موجود در تفاله قهوه خاصیت ضدسلولیت دارد. 

می توانید گهگاهی مقدار کمی تفاله قهوه را پای گل و گیاه داخل و حیاط منزل قرار دهید. این کار باعث افزایش رشد آنها و از بین بردن شته ها می شود

از این پس بعد از دوش گرفتن مقداری تفاله قهوه را به پاها و مناطقی که لازم است بمالید. سپس به صورت دورانی و به مدت دو تا سه دقیقه ماساژ دهید و در نهایت آب بکشید.

این کار مانند لایه بردار طبیعی عمل می کند. شما می توانید هفته ای یک تا دو بار و یا هر روز برای لایه برداری و نرم شدن پوست این کار را انجام دهید. 

البته با این کار علاوه بر نرم شدن پوست، این تفاله وارد جریان آب حمام شده و مانع از گرفتگی لوله های حمام می شود. توصیه می کنیم از سابیدن محکم پوست خودداری کنید.

رفع شوره سر

زمانی که حمام می کنید می توانید موهایتان را با تفاله قهوه ماساژ دهید. این کار با دفع سلول های مرده پوست در مقابله با شوره و فلس شدن پوست سر موثر است.

البته ماساژ پوست سر با تفاله قهوه برای افرادی که موهای روشن و بلوند دارند، بخصوص برای افرادی که موهایشان را رنگ یا دکلره کرده اند توصیه نمی شود، چون ممکن است باعث تغییر رنگ و بد رنگی موهایشان شود.

از بین بردن بوهای نامطبوع

تفاله قهوه باعث برطرف شدن بوی بد می شود. حتما می دانید که یکی از کارهای مهم برای ارتقای سلامت خانواده تمیز نگه داشتن یخچال و به طور کلی لوازم آشپزخانه است.

می توانید تفاله قهوه مرطوب را در یک ظرف شیشه ای ریخته و در یخچال قرار دهید و به محض خشک شدن آن را عوض کنید. همچنین می توانید مقداری تفاله قهوه را در یک ظرف ریخته و در اتاقی که بوی بد می دهد و یا در جاکفشی و غیره قرار دهید.

توجه داشته باشید که تفاله قهوه برای از بین بردن بوی بد دست ها بعد از پوست گرفتن سیر و پیاز و همچنین کارهای مکانیکی موثر است. دست ها را بشویید و سپس مقداری تفاله قهوه به آنها بمالید و در نهایت بشویید.

کودی طبیعی برای گل و گیاه

می توانید گهگاهی مقدار کمی تفاله قهوه را پای گل و گیاه داخل و حیاط منزل قرار دهید. این کار باعث افزایش رشد آنها و از بین بردن شته ها می شود. اگر گوجه فرنگی و کاهو در باغچه دارید، با قرار دادن تفاله قهوه در پای گیاهان، حلزون ها و حتی گربه ها را از آنها دور خواهید کرد. 

توجه داشته باشید حتی اگر از کودهای معمولی استفاده می کنید نیز می توانید از تفاله قهوه برای افزایش کیفیت کود استفاده کنید. این کار باعث غنی شدن کود می شود.البته نیازی نیست میزان زیادی تفاله به کود اضافه کنید، چون ممکن است باعث اسیدی شدن آن شود.

تمیز کردن ماهیتابه سوخته

اگر با مشکل ماهیتابه های سوخته مواجه هستید، به سراغ تفاله قهوه بروید. این ماده خاصیت سایندگی دارد و باعث پاک شدن ماهیتابه می شود.

برای این کار تفاله قهوه را کف ماهیتابه بریزید و به کمک اسکاچ آن را بسابید و در نهایت آبکشی کنید. البته استفاده از تفاله قهوه برای تمیز کردن ظروف سرامیکی توصیه نمی شود.

باز کردن و تمیزی راه آب و لوله های منزل

تفاله قهوه یک تمیز کننده طبیعی و ارگانیک است که مانع از گرفتگی لوله ها می شود. این ماده خاصیت پیشگیری کننده دارد، چون باعث دفع ضایعاتی می شود که سفت شده و راه آب را می گیرند. کافیست مقداری تفاله قهوه را در راه آب و چاه توالت و غیره بریزید و آب ولرم بریزید تا حل شده و لوله ها را تمیز کند.

تبیان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

جوشن کبیر با ساز و آواز بنیامین

ی ژوئن 11 , 2017
نودیها:بنیامین بهادری چند روز پیش قطعه ای در کانال تلگرامی اش منتشر کرد با عنوان «کبیر». او در این قطعه بخش هایی از دعای جوشن کبیر را با ساز و آواز خوانده است. بنیامین دو سال پیش در این باره حرف های جالبی زده بود. واکنش وزارت ارشاد انتشار قطعه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...