اسامی عجیب مثل : گلابی ، گشنه ، قابله ، میش ، پشه

اشتراک گذاری :

اخبار – جالب و جذاب

بسم الله الرحمن الرحیم – محسن اسماعیلی مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور:‌ انتخاب نام با اعلام کننده است وبرای نامگذاری یک نام ساده یا مرکب که عرفا یک نام محسوب می‌شود انتخاب خواهد شد. در ادامه متن.

 


 وی بیان کرد:‌ به موجب ماده ۲۰ قانون ثبت احوال و تبصره های آن انتخاب نامهایی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی بوده و همچنین عناوین و القاب و نامهای زننده و یا نا متناسب با جنس ممنوع است.
 
اسماعیلی تصریح کرد:‌ تشخیص نامهای ممنوع با شورای عالی ثبت احوال بوده و این شوار نمونه‌های آن را تعیین و به سازمان اعلام می‌کند.
 
وی به بخشی از اسامی باور نکردنی افراد که طی سالهای گذشته در ثبت احوال به ثبت رسیده اشاره کرد و گفت: نامهایی از قبیل آفت، عذاب، نوشابه، گشنه، پرتقال، حیاط، پیرزن، قابله، پشه، گلابی، بستنی، میر خدا،  میش، یهودی و……. از جمله مواردی بوده که طی سالهای گذشته به ثبت رسیده و در حال حاضر در ثبت احوال جمع آوری شده و افراد با این نام می‌توانند اسم خود را تغییر دهند.
 
اسماعیلی خاطر نشان کرد:‌ اسامی از قبیل جرج، رزالین، رابرت و…… که ریشه خارجی داشته نیز مورد قبول ثبت احوال نیست و جزء اسامی ممنوعه محسوب می‌شود.

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نرم افزار مبدل تصویری برای موبایل - کامل

پ اکتبر 15 , 2015
ultra mobile 3gp converter full برنامه کامل برای تبدیل فرمتهای تصویری موبایل به هم با حجم ۴.۲ مگابایت برچسبها : دانلود برنامه های موبایل – دانلود نرم افزار های موبایل – نرم افزار مبدل تصویری موبایل – تبدیل فرمتهای موبایل به هم – دانلود نرم افزار مبدل تصاویر و ویدئو […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...