از نوره استفاده کنید

اشتراک گذاری :

سلامت و درمان – طب سنتی

در روایات آمده که اگر موهای زائد بدن زیاد شود، موجب بروز مشکلات مفصلی در فرد می‌شود و اگر نوره به کار برده شود بسیار به بدن نفع می‌رساند و موجب تقویت بدن می‌شود.

در مورد زدودن موهای زائد روایات متعددی وجود دارد که پیامبر فرمودند هر کس به خدا و روز قیامت ایمان دارد اگر مرد است بیش از 40 روز و اگر زن است بیش از 20 روز زدودن موهای زائد بدن را ترک نکند.

در روایات آمده که اگر موهای زائد بدن زیاد باشد، موجب بروز مشکلات مفصلی در فرد می‌شود و اگر نوره به کار برده شود بسیار به بدن نفع رسانده و موجب تقویت بدن می‌شود.

کارشناس سطح عالی حوزه و پژوهشگر در زمینه طب اسلامی افزود: در روایت آمده که دواء در 4 چیز است، حجامت (بادکش)، حقنه، نوره و قی (استفراغ عمدی) که خیلی به انجام آن سفارش شده است.

 کندن موی زیر بغل خود عاملی برای حفظ سلامتی است چرا که اگر انجام نشود باعث سستی، ناتوانی شانه‌ها و ضعف چشم می‌شود که احتمال دارد مواد زائد، فضولات چشمی و شانه ها از این طریق این موها دفع شود که اگر دفع نشود موجب بروز مشکل می‌شود.

 بهتر است که نوره در چهارشنبه‌ها استفاده نشود، چرا که نوره به دلیل داشتن آهک از نظر مزاجی گرم است و زدن آن در چهارشنبه‌ و جمعه‌ها نهی شده است. این مسئله در فصل تابستان خیلی بیشتر اثر دارد؛ اثر نوره در فصل تابستان 10 برابر فصل زمستان است.

در مورد نوره یک روایت خیلی جالبی است، اگر نوره استفاده شود آن موهایی که می‌ریزد خداوند به خاطر هر یک مو یک فرشته فرض می‌کند تا قیامت تسبیح می‌گویند که ثوابش برای کسی است که از نوره استفاده می‌کند.

 

منبع : تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 1 میانگین: 3]

Related Images:

Visits: 5

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

موسیقی و جایگاه آن از نگاه اسلام

س آوریل 14 , 2015
هنر به عنوان یکی از جلوه های جمال الهی همواره از نظر اسلام مورد توجه بوده و مخالفت اسلام با برخی از رشته ها یا اشکال خاصی از آن ، دلیل دیگری دارد.   مشروح کامل در ادامه   منبع: جنبش مصاف برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...