از سیر تا پیاز مشکلات ناشی از مصرف پیتزا

اشتراک گذاری :
نودیها:گرفتگی عروق و ورود چربی‌های اشباع شده به بدن تنها بخشی از مضرات مصرف پیتزا به شمار می‌رود.
 
به گزارش فرهنگ نیوز، صمد پور متخصص تغذیه با اشاره به اینکه یکی از انواع غذاهایی که این روزها بین مردم بخصوص جوانان رواج پیدا کرده فست فودها و پیتزا است، گفت: کالری موجود در پیتزا به زخیمی یا نازکی نان، گوشت و نوع مواد افزودنی آن بستگی دارد.
 
صمدپور با بیان اینکه به طور معمول یک پیتزای معمولی حدوداً حاوی یک هزار و ۲۰۰ الی یک هزار و ۲۵۰ کیلو کالری است، اظهار داشت: اگر یک پیتزا را شش قسمت در نظر بگیریم یک برش آن حدود ۲۰۰ کیلو کالری است. افرادی که نیاز بدنشان نسبت به کالری که بر حسب جنس و فعالیت در روز حدودا یک هزار و ۸۰۰ الی ۲ هزار است با مصرف این مواد غذایی همراه با نوشابه، کل نیاز روزانه‌اش را یکجا دریافت می‌کند.
 
این متخصص تغذیه با توجه به اینکه نیاز بدن ما تنها مصرف کالری نیست، افزود: باید مواد مقوی و کافی همچون ریز مغزها و پروتئین به بدن برسد، زیرا هنگام مصرف پیتزا و غذاهای مشابه، بدن حجم فراوانی از چربی و کربوهیدرات را دریافت می کند.
 
وی با اشاره به اینکه مصرف پنیر پیتزا نیز باعث جذب چربی در بدن می شود، اضافه کرد: این ماده غذایی از چربی اشباع تشکیل شده و مصرف مواد غذایی چربی دار باعث بروز بیماری های قلبی، عروقی، کبد چرب و اضافه وزن در افراد می شود.
 
صمدپور ضمن اشاره به این موضوع که اکثر فست فود و پیتزاها شور بوده و میزان بالایی نمک دارند، عنوان کرد: مصرف سرانه نمک در کشور ما باید سه الی پنج گرم باشد که با مصرف پیتزا و فست فودها این رقم تا حدود ۷ الی ۱۰ گرم افزایش می یابد و باعث جذب چربی و کالری در بدن می شود.
 
این متخصص تغذیه یاد آور شد: مصرف پیتزا و غذاهای مشابه یک یا دو بار در ماه اشکالی ندارد، اما اگر بنیه غذایی افراد به طور روزانه تغییر کند و به سمت این مواد غذایی سوق پیدا کند به بیماری های غیر واگیر مبتلا می شود.
 
وی با اشاره به مصرف غذاهای خانگی عنوان کرد: بهترین و موثرترین غذاهای مصرفی برای جذب پروتئین و ویتامین انواع خورشت، مرغ، ماهی و آش ها است که منبع حبوبات و سبزیجات محسوب می‌شوند.
 
صمد پور در ادامه بیان کرد: در محیط کار یا رستوران از ساندویچ تخم مرغ و یا هنگام مصرف پیتزا یا فست فود برای کاهش کالری، چربی و نمک آن، بجای استفاده از سیب زمینی سرخ شده و نوشابه همراه غذا از سالاد بدون سس که حاوی ویتامین c و آنتی اکسیدان است، مصرف کنید.
 
وی ورزش را نیز برای کاهش وزن موثر خواند و افزود: برای کسانی که به صورت روزانه پیتزای کامل مصرف می کنند یک ساعت ورزش شدید فقط ۳۰۰ کالری از بدن را می سوزاند و در رابطه با کالری های دریافتی تاثیری ندارد.
 
وی در پایان بیان کرد: مصرف بیش از اندازه پیتزا باعث جذب اسید چرب ترانس در بدن می شود که وجود این ماده در روغن و چربی برای سلامتی مضر است و موجب بروز بیماریهای قلبی، گرفتگی عروق، کبد چرب و سرطان می شود.
 فرهنگ نیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود نماهنگ من تو راهم با یه پرچم با صدای حاج محمود کریمی

ی اکتبر 30 , 2016
دانلود مشرق برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 11

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...