ارتش آمریکا توان مقابله با ایران را ندارد

اشتراک گذاری :

دو ماهنامه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی تحلیلی تحت عنوان «راهبردهای عالی ایران برای خرد کردن آمریکا در یک نبرد» به قلم «زاخاری  کک» سردبیر این نشریه آورده است: ارتش آمریکا هرگز قادر نخواهد بود همانند یورش به عراق و افغانستان ارتش ایران را به سادگی و سهولت شکست دهد و ایران در مقابل قادر است هزینه‌های سنگینی را بر ارتش آمریکا بگذارد.
این رسانه آمریکایی در بخشی از گزارش ویژه نوشت: رزمناوهای آمریکایی در تنگه هرمز هیچ‌‌کاره‌اند. ایران در این منطقه بیش از یک ربع قرن است که خود را آماده نگه داشته به ویژه آن‌که این کشور بر دستیابی به قابلیت‌هایی تمرکز کرده تا بتواند راهبرد غیر قابل دسترسی را برای آمریکا فراهم کند و در این مسیر مجموعه‌ای از موشک‌های هدایت شونده دقیق، انبوه قایق‌های تندرو، پهپادها، زیردریایی‌ها و مین‌ها را آماده کرده است. مطابق معمول نیز ایران از موقعیت جغرافیایی خاص این منطقه با وجود جزایر دارای خلیج‌ها، ورودی‌ها و خورهای بسیار عالی برای مخفی کردن یگان قایق‌های انتحاری و البته سامانه‌های پرتاب موشک مخفی خود بهره برد.
اندیشکده آمریکایی مرکز ارزیابی‌های راهبردی در سال ۲۰۱۲ در گزارشی مبسوط درباره نحوه استفاده ایران از راهبردهای AD/A2 علیه آمریکا نوشت: ایران در حال توسعه و بهبود راهبرد نبرد نامتقارن برای رویارویی با عملیات نظامی آمریکا در خلیج فارس است. ایران با کمک شیوه‌های نامنظم و سلاح‌های ابداعی‌اش و البته بکارگیری از قابلیت‌ها و فن‌آوری‌های پیشرفته امکان نزدیکی و دسترسی آمریکا برای انجام هرگونه عملیات نظامی در تنگه هرمز را غیر ممکن می‌کند.
به گزارش فارس، نشنال اینترست در ادامه با اشاره به توانمندی‌های ایران نوشت: با توجه به راهبردهای سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و قوایی نیرومند به نام بسیج  بعید است که واشنگتن قادر به انجام حمله به ایران به این زودی‌ها باشد.

منبع : کیهان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

توصیه‌های غذایی طب سنتی به روزه‌ داران

س ژوئن 23 , 2015
یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه باید از پرخوری در وعده سحری خودداری شود، تاکید کرد: در ماه رمضان سحری از اهمیت بسزایی برخوردار است، بنابراین مصرف غذای بسیار سبک در وعده سحر، نباید زیاده‌روی در خوردن را به دنبال داشته باشد؛ چراکه وعده سحر باید به تعادل بلغم […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...