Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
1,215 views

ارتباط کافئین با لاغری و چاقی

اشتراک گذاری :
کافئین ماده‌ای است که در کنار فوایدی همچون افزایش عملکرد حافظه و سطح هوشیاری معایب و اثرات جانبی بسیاری دارد. در اینجا به ۶ مورد از فواید ترک کافئین اشاره می‌کنیم که زندگی شما را متحول می‌کند.
۱-کافئین نمی‌گذارد شما لاغر شوید. با استفاده از نوشیدنی‌هایی همچون قهوه و چای که حاوی مقادیر زیاد کافئین هستند افراد کالری بدن خود را افزایش می‌دهند. بیشتر اوقات افراد در کنار نوشیدنی‌های کافئین‌دار برای خوش‌طعم کردن آن‌ها از خامه و یا شکر استفاده می‌کنند و از این طریق روند کاهش وزن خود را معکوس می‌کنند.
۲-کافئین به طور موقت موجب افزایش اشتها و پرخوری می‌شود. مدت کوتاهی بعد از مصرف کافئین به علت افزایش متابولیسم بدن ممکن است احساس گرسنگی کنید.
۳-کافئین سوخت و ساز بدن را سرعت می‌بخشد اما در عین حال خاصیت اسیدی دارد و ممکن است شما را دچار مشکل کند. علاوه بر این مصرف زیاد کافئین برای کبد مضر است و ترشح اسید معده را افزایش می‌دهد.
۴-کافئین اگر ۶ ساعت قبل از خواب مصرف شود باعث می‌شود شما نتوانید بخوابید و مهم‌تر از آن بعد از بیدار شدن ممکن است احساس خستگی کنید و به کافئین بیشتری نیاز داشته باشید. کافئین نمی‌گذارد شما عمیق و خوب بخوابید. علاوه بر این،‌ کافئین اثرات منفی بر تمرکز افراد دارد.
۵-کافئین رگ‌ها و شریان‌های خونی شما را باریک می‌کند و به همین علت فشار خون شما را افزایش می‌دهد. با مصرف آن ممکن است شما بیشتر احساس اضطراب، ناآرامی و تنش کنید.
۶-اگر روزانه ۳ تا ۴ فنجان قهوه یا ۶ فنجان چای استفاده کنید این بدان معناست که مصرف کافئین شما بالا است و ممکن است دچار خستگی، سردرد، خشم، دل‌پیچه، تپش قلب و نوسانات خلقی ‌شوید و این حالت چند روز در بدنتان بماند.
منبع : بابشگاه خبرنگاران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.