آیت الله خاتمی : مجلس خطوط قرمز هسته‌ای را تبدیل به قانون کند

اشتراک گذاری :

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در مورد «تحریف امام» در سالروز رحلت امام، اظهار داشت: تحریف امام تحریف صراط مستقیم است و اگر از این راه عمدا یا سهوا فاصله بگیریم سیلی می‌خوریم.
وی اصول تعیین شده توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی، توکل و اعتماد به خدا، اعتماد به وعده الهی نه اعتماد به قلدرهای جهانی،‌ اعتقاد به اراده ملت و حمایت از مستضعفان و نفرت از اشرافی‌گری برشمرد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: امام آن بزرگواری است که تا آخر عمر با نفرت از آمریکا و شیطان بزرگ دانستن آمریکا از دنیا رفت.
آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: برخی از کسانی که نزدیک به امام بودند می‌گویند ما به امام نامه نوشتیم که تا زنده هستید مشکل آمریکا را حل کنید. ما از ایشان می‌پرسیم نامه شما به امام رسید؟ مگر می‌شود نامه شما به امام نرسد اما امام مشکل آمریکا را حل نکرد و معنای این حرف این است که امام تا لحظه مرگ، آمریکا را شیطان بزرگ می‌دید و شعار مرگ بر آمریکا را شعار حق می‌دانست. وی ادامه داد: یک اصل را هم مقام معظم رهبری در سخنان خود نگفت به خاطر اینکه کسانی نگویند دعوت به خود است و آن اصل ولایت‌فقیه است که امام تا آخر عمر مدافع این اصل عزت آفرین بود و فرمودند پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در مورد مسائل هسته‌ای نیز خاطر نشان کرد: مسائل هسته‌ای، مسئله حساس سیاسی است و همه به خود اجا‌زه می‌دهند در این رابطه اظهار نظر کنند و حقشان هم است. سیاسی شدن مردم از برکات انقلاب است.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه منتقدان مذاکرات هسته‌ای باید بدانند مذاکره‌کنندگان هسته‌ای فرزندان ملت هستند، گفت: منتقدان نباید مذاکره‌کنندگان را زیر سوال ببرند و متهم به خیانت و امثال اینها کنند. اینها رزمندگان جبهه دیپلماسی هستند. باید همه کمک کنیم تا این رزمندگان در این عملیات موفق شوند. وی خطاب به مسئولان گفت: از مسئولان انتظار می‌رود که هر نقد و تجمعی را تخریب نپندارند. چه بسا این تجمعات قانونمند مشت مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ما را پر می‌کند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه جامعه ما جامعه باز و آزادی است، خاطرنشان کرد: از روز اول که مردم ما شعار دادند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست دولت و ملت با هم همدل و همزبان بودند بنابراین دشمنانی که می‌خواهند در عرصه مذاکرات شیطنت کنند کور خوانده‌اند. به گفته آیت‌الله خاتمی نظام در پی یک توافق خوب است چرا که توافق بد را نه رهبری می‌پذیرد نه ملت و نه مذاکره‌کنندگان. توافق خوب آن توافقی است که خطوط قرمز مدنظر رهبری رعایت شده باشد.
لغو همه جانبه تحریم‌ها،‌ عدم مذاکره تحت شبح تهدید،‌ حفظ دستاوردهای هسته‌ای،‌ عدم بازرسی مطلق از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان، برگشت‌پذیری تعهدات و مذاکره در چهارچوب هسته‌ای شش خط قرمزی است که به اعتقاد خطیب موقت نماز جمعه تهران باید مورد تأکید قرار بگیرد.
وی تأکید کرد: ما فقط در عرصه هسته‌ای با دیگران مذاکره می‌کنیم بنابراین مذاکره در هیچ عرصه دیگر همچون مذاکره با آمریکا برای رابطه مجدد، مذاکره نیست و از نظر ما نامشروع است.
آیت‌الله خاتمی گفت: از مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم که۶ خط قرمز مورد نظر رهبری در مذاکرات هسته‌ای  را تبدیل به قانون کند تا به کلی دشمنان ملت ایران مأیوس شوند که ملت ما تسلیم را نمی‌پذیرد.
به اعتقاد خطیب موقت نماز جمعه تهران ادبیات آمریکا از روز اول مذاکرات تاکنون به جای تکریم، ادبیات تحقیر و تهدید بوده و واقعیت این است که امروز دوره تهدید گذشته و ایران اسلامی امروز نه تنها قدرت منطقه‌ای بلکه قدرت جهانی است.
آیت‌الله خاتمی در ادامه تصریح کرد: در هر عرصه مهم جهانی می‌گویند اگر پای ایران وسط نباشد نمی‌توانیم به جایی برسیم، در قضیه سوریه نماینده سازمان ملل می‌گوید که باید ایران حضور داشته باشد، اگر ایران نباشد مشکل سوریه حل نخواهد شد، معنای این جمله این است که به فضل خداوند ایران اسلامی یک قدرت بزرگ جهانی است. وی افزود: ایران اسلامی یک تفاوت با قدرت‌های جهانی دارد و آن این است که پشتوانه قدرت‌های جهان سلاح، دلار و یورو و آدم کش‌هاست اما پشتوانه ایران اسلامی دل‌های علاقمند و عاشقان است.
آیت‌الله خاتمی بر همین اساس یادآور شد: ایران اسلامی به فضل خداوند در این عرصه به عنوان یک قدرت است و نمی‌توانند این قدرت را دست کم بگیرند، نباید همه چیز را به رفع تحریم‌ها گره زد، ما از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه بودیم و از ابتدای انقلاب تحریم بودیم اما بحمدالله با عزت زندگی کردیم و زندگی خواهیم کرد، عده‌ای چنین القا می‌کنند که اگر تحریم‌ها لغو نشود در این عرصه دچار بحران می‌شویم در حالی که قطعاً چنین نیست. وی اضافه کرد: اگر توافق صورت نگیرد اوباما دچار بحران می‌شود چون اوباما با ایران‌هراسی که در دنیا به راه انداخته و گفته ایران بمب اتم دارد و توافق کردیم جلوی این خطر بایستیم می‌خواهد قهرمان آمریکا بشود اما قهرمانی‌اش در حال کور شدن است، می‌خواهد حزبش دوباره رای بیاورد و اگر این توافق با ایران امضا شود شانس حزب دموکرات برای پیروزی بیشتر می‌شود گرچه ما می‌دانیم پشت سر هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، صهیونیست‌ها حضور دارند و این آمریکاست که نیاز به توافق با ایران دارد، ملت بزرگ ایران روی پای خودش ایستاده است و به فضل خداوند با اراده، کشورش را پیش خواهد برد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: فرهنگ مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار یک فرهنگ قرآنی است، هیچ تردیدی نداشته باشید که این فرهنگ است که به داد ما می‌رسد، مذاکره کنندگان ما به مذاکراتشان ادامه دهند و ما از آنان حمایت می‌کنیم و اثبات هم می‌کنیم که ما مرد قولمان هستیم و پای قرارمان هم می‌‌ایستیم، آمریکا می‌خواهد چنین وانمود کند که ایران پای قراردادش نیست ولی ما به آمریکا و دیگر قدرت‌ها اعلام می‌کنیم که ما مرد مقاومتیم، اگر بخواهید شیطنت کنید فرزند عاشوراییم و فرزند هیهات منا الذله.
وی با اشاره به شکست حزب حاکم در ترکیه در انتخابات اخیر پارلمان این کشور، تاکید کرد: این سیلی که حزب حاکم در ترکیه خورد، سیلی خون‌های مظلومی بود که توسط داعش بر زمین ریخته شده بود، امیدواریم صدای این سیلی را حاکمان ترکیه شنیده باشند و بدانند که خون مظلوم از بن صخره جوانه می‌زند/ پرچم بیدادگرها تازیانه می‌زند.
آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: حزبی که حدود ۱۳ سال نبض حکومت را در ترکیه در دست داشت، در انتخابات اخیر پارلمان این کشور شکست خورد و محبوبیتش افول کرد، مردم ترکیه مورد احترام ما هستند، ۸۶ درصد مردم ترکیه در انتخابات اخیر این کشور شرکت کرده‌اند و پای صندوق‌های رای آمدند.
وی با اشاره به تهاجم نظامی آل سعود به یمن، خاطر نشان کرد: در آغاز حمله عربستان به یمن، ۴۵ درصد خاک یمن در دست نیروهای ملی انصارالله بود اما الان ۸۵ درصد از خاک یمن در دست نیروهای مردمی است. در آغاز حمله عربستان به یمن، ۵۵ درصد قبایل یمن با نیروهای مردمی متحد بودند اما الان ۹۰ درصد قبایل یمن با نیروهای مردمی متحدند، سلام و درود خداوند بر این پیروزمندان، بدانید شما در تاریخ سربلندید و دشمنان شما یعنی عربستان سعودی به عنوان یک رژیم وحشی، سفاک، کودک‌کش و خردسال‌کش، زن و مرد را به راحتی می‌کشد، عربستان به عنوان یک رژیم سیاه در تاریخ ثبت خواهد شد.
حزب مؤتلفه پس از رهنمود‌های شهید مطهری
تصمیم به اقدام مسلحانه گرفت
به گزارش فارس، محمدنبی حبیبی طی سخنانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران به شهادت چهار عضو این حزب در سال ۱۳۴۴ پرداخت و اظهار داشت: در غائله انجمن‌های ایالتی و ولایتی، رژیم شاه سیلی محکمی از طرف علمای بزرگ ما و امام(ره) دریافت کرد. وی بیان داشت: به پیشنهاد حسنعلی منصور لایحه‌ای تصویب شد که طبق آن شهروندان آمریکایی که به ایران می‌آیند اگر مرتکب جنایتی شوند قوه قضائیه ایران صلاحیت رسیدگی به پرونده اینها را ندارد.
حبیبی اظهار داشت: «برخی از اعضای حزب مؤتلفه از این تصویب‌نامه سری مطلع شدند و خدمت امام رسیدند و به ایشان اطلاع دادند اما امام فرمود باید سند باشد. مرحوم حاج حیدری مأموریت یافت که این سند را از درون بایگانی سری بیرون بیاورد که با نفوذی که صورت گرفت این مأموریت انجام شد و شبانه سند را خدمت امام بردند.»
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: یکی از خویشاوندان ما که در یکی از ادارات دولتی حسابدار بود به من گفت که در فیش حقوقی کارشناسان آمریکایی که به ایران می‌آیند ردیف بودجه‌ای درج شده مبنی بر حق توحش. انگار این کارشناسان آمریکایی جامعه مدرن خود را ترک کرده و وارد جنگل شده بودند که از ما حق توحش هم می‌خواستند.
حبیبی تأکید کرد: آمریکایی‌ها از ما حق توحش می‌گرفتند اما صدای یک نفر در مجلس شورای ملی درنیامد. در کجای دنیا چنین بی‌احترامی به مردم یک ملت صورت می‌گیرد.
وی افزود: مرحوم مطهری که عضو شورای روحانیت حزب مؤتلفه بودند پس از ایجاد فضای پر از رعب و وحشت که رژیم شاه ایجاد کرده بود می‌گوید که دیگر با اطلاعیه و منبر رفتن کاری از پیش نمی‌رود. باید چند نفر از سران رژیم شاه به خاک افکنده شوند. خدمت یکی از علما سخنان شهید مطهری را گفتیم و ایشان با تعجب پرسید واقعا شهید مطهری چنین گفته‌اند؟ متأسفانه فقط چهره فلسفی و علمی شهید مطهری شهرت یافته اما چهره مبارزاتی ایشان مغفول مانده است.
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه شورای مرکزی حزب مؤتلفه پس از رهنمود شهید مطهری تصمیم به کار مسلحانه می‌گیرد، گفت: اعضای حزب مؤتلفه برای کار مسلحانه خود نیز می‌گوید باید حجت شرعی داشته باشد. بعضی‌ها انقلابی بودن بر اسلامی بودنشان غلبه پیدا می‌کند که این به درد جامعه اسلامی نمی‌خورد. پس از فتوای آیت‌الله میلانی که فرمودند، اگر خود شاه را هم یافتید بزنید. حزب مؤتلفه رسما دست به ماشه برد.
گره زدن اقتصاد کشور به مسائل هسته‌ای
از ابتدا کار درستی نبود
به گزارش خبرگزاری فارس، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی، اظهار داشت: رهبر انقلاب سال ۶۸ هشدارهایی راجع به تهاجم فرهنگی دادند اما عده‌ای جدی نگرفتند و گفتند تفاهم فرهنگی است. چندی بعد وقتی غربی‌ها خودشان گفتند ما تهاجم فرهنگی داشتیم، این افراد گفتند که تهاجم فرهنگی اتفاق افتاد. وی افزود: چندی بعد ما گرفتار شبیخون فرهنگی شدیم و رهبر انقلاب در این زمینه هم هشدار دادند که شبیخون فرهنگی در پیش است، مردم هوشیار باشند، مع‌الاسف آنهم اتفاق افتاد و سپس مطرح شد که ناتوی فرهنگی در پیش است، باز هم اقدامی انجام ندادند و ما گرفتار ناتوی فرهنگی شدیم و همه همفکران آمریکا در غرب و شرق با یکدیگر متحد شدند برای اینکه فرهنگ اسلامی را خراب کنند و در این جهت بسیار اقدام کردند و در آخر هم به رخنه فرهنگی رسیده‌ایم.
حجت‌الاسلام آقا تهرانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی از کارهایی که اخیراً شروع کردند این است که می‌خواهند مبانی فکری نظام اسلامی را تحریف کنند یعنی بیانات خود امام (ره) را طور دیگری جلوه دهند، عده‌ای از ما در دوران حیات امام حضور داشتیم اما جوانان نسل سومی در آن دوران حضور نداشتند که بدانند امام چه می‌گفت و مواضعش چه بود، این افراد و برخی دشمنان به دنبال تحریف تاریخ هستند، مثلا کاری کنند که گویا امام می‌خواست کار دیگری انجام دهد.
وی اضافه کرد: این یک نکته مهم است که باید به طور جدی مدنظر قرار گیرد؛ بنده به حساسیت‌های مقام معظم رهبری توجه کرده‌ام، رهبر انقلاب مدتی است که راجع به تحریف امام(ره) نکاتی را مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه عده‌ای می‌خواهند امام و انقلاب را طور دیگری جلوه دهند، عده‌ای می‌خواهند بگویند اهداف انقلاب موارد دیگری بوده است، گاهی گفته می‌شود اسلامیت نظام موضوع تشریفاتی بوده است و متاسفانه این سخنان از دهان کسانی در می‌آید که آدمی اصلا احتمال هم نمی‌دهد این افراد چنین سخنانی را مطرح کنند.
نماینده تهران در مجلس بر همین اساس یادآور شد: این سخنان را عده‌ای در حالی می‌گویند که ۱۶ هزار و ۳۰۰ مرتبه امام در صحیفه خود از واژه «اسلام» استفاده کرده است. امام به قول ما «نان از دهانش می‌افتاد اما اسلام از دهانش نمی‌افتاد». امام آمده بود که یک حاکمیت اسلامی و انقلابی که مقدمه‌ای برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) باشد را راه‌اندازی کند اما در گفته‌هایی که عده‌ای دارند اصلا امام گویا چنین هدفی نداشته و به دنبال اهداف دیگری بوده است. وی ادامه داد: اخیراً رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که حتما امام را از صحیفه امام و صحبت‌های خود ایشان و وصیت‌نامه خود ایشان بشناسید، پیداست برخی می‌خواهند امام را طور دیگری جلوه دهند و صحبت‌های دیگری را مطرح می‌کنند. حجت‌الاسلام آقا تهرانی خاطرنشان کرد: باید برنامه زندگی‌مان را عوض کنیم و باید طرح‌ یا لایحه‌ای از سوی دولت یا مجلس ارائه شود که اقتصاد مقاومتی در آن مدنظر باشد؛ چرا باید بگوییم ابر و باد و مه و خورشید و فلک و حتی آب و همه چیزمان مربوط به هسته‌ای است؟! چرا باید اینگونه بیان شود؟ به چه کسی می‌خواهیم با این سخنانمان علامت بدهیم؟ نباید مردم را از تحریم بترسانیم چون هرگز این گونه نبوده است.
نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: نباید به دشمن بهانه داد، در موقعیت‌های خاص باید بیشتر حواسمان جمع باشد، نباید مردم تحت فشار قرار گیرند و البته از آن طرف هم نباید زیر بار فشار تحریم‌ها و تهدید‌های آنان رفت، گره زدن اقتصاد کشور به هسته‌ای اصلا از ابتدا کار درستی نبود.
جمعی از نمازگزاران تهران در اعتراض به وضعیت حجاب راهپیمایی کردند
جمعی از نمازگزاران با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواستار اجرای قانون «عفاف و حجاب» و اجرای اصل «امر به معروف و نهی از منکر» شدند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، نمازگزاران پس از طی مسیر دانشگاه تهران تا میدان فلسطین، در این میدان تجمع کردند.
تجمع‌کنندگان شعارهایی همچون «حجاب حکم خدا، منکر آن بی‌حیا»، «قاتلین خلیلی (شهید امر به معروف) اعدام باید گردند»، «یا فاطمه شعار ماست،‌ حجاب افتخار ماست»، «ای مرد غیرتت کو، حجاب همسرت کو»، «ای قوه قضایی، اقدام انقلابی» سر دادند. بر روی برخی از پلاکاردها نیز نوشته شده بود: «مسئولان غافل بدانند اگر به خواب شیرین ادامه دهند، بند «م» وصیت‌نامه امام را اجرا خواهیم کرد»، «برادرم خلیلی راهت ادامه دارد»، «ما منتقم خون خلیلی هستیم» و «امر به معروف، راه شهیدان ماست». در این راهپیمایی اعتراضی که با همکاری سپاه، شهرداری تهران و برخی گروه‌های مردمی برگزار شد، قطعنامه پایانی قرائت شد که بخشی از آن به شرح زیر است:
انقلاب اسلامی ایران از بدو تأسیس تاکنون طبق سفارشات امام خمینی و رهبری معظم همواره نیازمند امر به معروف و نهی از منکر، واجبی فراموش شده به تعبیر رهبری از سوی مردم جهت دستیابی به حیات طیبه نظام اسلامی بوده است.
به مسئولان امر اعلام می‌کنیم:
قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مصوبه سال ۱۳۸۳ در شورای عالی انقلاب فرهنگی متاسفانه توسط جریان خزنده‌ای در دولت‌های قبلی هیچ‌گاه زمینه عملی شدن نیافت. تقبیح این قانون‌گریزی که ارتباط مستقیم با خسارت‌های وارده از این اهمال و کم‌کاری حتی ضرورت عقوبت و کیفر دنیایی برای مسئولان خاطی ایجاب می‌کند و ضروری است تا شورای عالی بستر لازم برای پیاده‌سازی این قانون را در دستگاه اجرایی دولتی پیگیری مجدانه کند. با استناد به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ بویژه نگرانی‌های ایشان در باب مصادیق منکرات انجام شده متاسفانه از سوی دستگاه‌های فرهنگی که حتی با روح کلی فرهنگ اسلامی تناقض دارد، اعلام می‌داریم این وادادگی فرهنگی در حوزه‌های مختلف اعم از سینما، موسیقی، مد و لباس و جشنواره‌ها محکوم است و اگر متولیان فرهنگ پیگیر این مصادیق منکرات نباشند، امت حزب‌الله اقدام مقتضی را در وقت و مکان مورد نیاز انجام خواهند داد.

منبع : کیهان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

گلو دردهای خطرناک

ش ژوئن 13 , 2015
گرفتگی و درد و خارش گلو آشنا هستیم. چنین احساسی ممکن است ناشی از یک آلرژی فصلی و یا سرماخوردگی ویروسی و یا یک عفونت میکروبی شدید باشد. در میان این حالت ها، گلودرد چرکی با باکتری استرپتوکوک، اگر درمان نشود، می تواند بسیار خطرناک باشد. برای همین شما باید […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...