آیا عراقچی مردم را فریب می دهد؟

اشتراک گذاری :

نودیها: فوآد ایزدی کارشناس مسائل سیاست خارجه در گفت‌وگو با راه دانا؛ با اشاره به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص مسئله PMD گفت: طرف مقابل ما را متهم می‌کرد به این که فعالیت‌هایی برای ساخت سلاح هسته‌ای انجام می‌دهیم و در طول دوازده سالی که مذاکرات هسته‌ای به طول انجامید بحث اصلی همین موضوع بوده است.

وی افزود: این گزارش آژانس بدون آنکه دلیل و یا شواهدی ارائه بدهد، در رابطه با دعوا بین ایران و غرب حکم صادر کرده و حکم را هم بر علیه جمهوری اسلامی صادر کرده، هرچند اگر آقایان بگویند که نقاط سفیدی هم در این گزارش دیده می‌شود.

کارشناس مسائل بین الملل کشورمان با بیان اینکه گزارش آژانس زمانی قابل قبول خواهد بود که آژانس شواهدی را برای ادعای خویش ارائه دهد عنوان کرد: وقتی به متن گزارش منتشر شده نگاهی می‌اندازیم آمده است که کشورهای عضو آژانس گزارش‌هایی به آژانس بین المللی انرژی اتمی داده‌اند و آژانس بدون اینکه دلیلی ذکر کند، این گزارش‌ها را قابل قبول دانسته است.

ایزدی اظهار کرد: همانطور که آژانس اعلام کرده است این حکم، حکم نهایی است و این بدین معنی است که هیچ راهی برای اصلاح گزارش آژانس باقی نمانده‌ است.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه این گزارش، گزارش نهایی است، این قابلیت را دارد که نهادهای معاند جمهوری اسلامی بعدها بتوانند از آن به عنوان یک سند بین المللی برای محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان استفاده کنند و در واقع متهم کردن جمهوری اسلامی به تلاش برای دست‌یافتن به سلاح‌های هسته‌ای به عنوان یک نکته منفی در کارنامه کشور ما ثبت خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه حتی اگر پرونده PMD در شورای حکام مختومه اعلام شود، گزارش آژانس به عنوان یک حکم منفی برعلیه جمهوری اسلامی در پرونده ما خواهد ماند گفت: حکم منفی در شرایطی برعلیه ما صادر شده که آژانس هیچ دلیل و مدرکی را برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده است. مسئولان داخلی ما باید به این موضوع واکنش نشان بدهند و اعتراض خود را نسبت به حکمی که برای جمهوری اسلامی صادر شده است، اعلام کنند.

ایزدی با بیان اینکه کشور ما در برجام بیشترین امتیازات را داده است و در آخر کار هم حکم منفی گرفته است اظهار کرد: باید از مسئولان وزارت خارجه پرسید که اگر قرار بود ما با دادن امتیاز به کشورهای غربی متهم به داشتن فعالیت نظامی هسته‌ای شویم، چرا امتیازات را به آن‌ها دادیم؟ و چرا مسئولان وزارت خارجه به دنبال تطهیر گزارش آمانو هستند؟

وی با اشاره به اینکه برخورد مسئولان داخلی با حکم صادر شده جای تعجب هم ندارد گفت: وقتی مسئولان اجرایی و مسئولان نظارت بر یک پروژه یک گروه باشند، طبیعی است که برای خوب جلوه دادن کار خود از هر راهی استفاده می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مسئولان وزارت خارجه صراحتا به دنبال تطهیر گزارش آمانو هستند تصریح کرد: آقای عراقچی در مصاحبه با مطبوعات می‌گوید در گزارش آمانو، اصلا از عبارت PMD  استفاده نشده است؛ در شرایطی که حداقل هشت مورد در گزارش از اصطلاح ابعاد احتمالی نظامی استفاده شده است، که این بیانگر آن است که یا آقای عراقچی متن گزارش را نخوانده است، یا می‌خواهد با بیان مسائل خلاف واقع، مردم و رسانه‌ها را فریب دهد که این موضوع بدتر از نخواندن گزارش آژانس است.

ایزدی با اشاره به شروط ۹گانه رهبری گفت: تاکنون هیچ‌یک از ۹ شرط ابلاغی رهبر معظم انقلاب اجرایی نشده است و به زبان ساده باید گفت که دولت هرکاری که دوست دارد را انجام می‌دهد و هیچ توجهی به شروط ۹گانه رهبری ندارد.

منبع : رجانیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

روحانی احمدی‌نژادی‌ترین فرد در سپهر سیاسی ایران/ ۸ برابر ۱۰۰ روز گذشت اما آش همان است و کاسه همان/ دولت فعلی «دولت رکود» است

س دسامبر 8 , 2015
نودیها :، مراسم روز دانشجو صبح امروز ۱۶ آذرماه با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود. در این مراسم نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان نظرات خود در رابطه با مهمترین مسائل کشور همچون موضوعات اقتصادی، سیاسی و مطالبات دانشجویی پرداختند، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...