آیا دفاع تمام قد هاشمی از پسرش عجیب بود؟

اشتراک گذاری :

دفاع  حداکثری هاشمی رفسنجانی از پسرش قبل از ورود به زندان، ثابت کرد که اصرار حامیان هاشمی برای جدا کردن وی از جرائم اقتصادی- امنیتی فرزندش هیچ واقعیتی ندارد و اگر امروز مهدی هاشمی به جرم اختلاس، ارتشاء و دیگر جرائم امنیتی به زندان می رود، این عملکرد وی نتیجه مستقیم تربیت پدرش بوده و امروز نیز شخص خود هاشمی رفسنجانی است که اصرار دارد هیچ مرزبندی با مفاسد پسرش نداشته باشد و تمام قد از یک مجرم امنیتی و اقتصادی دفاع کند.

هاشمی می توانست با اعلام برائت از مفاسد گسترده و متعدد فرزندش، هزینه آنها را به پای خود ننویسد و مانند بسیاری دیگر از بزرگان انقلاب مسیر خود را از انحرافات آشکار فرزندش جدا سازد اما وی با دفاع از مهدی نشان داد که اتفاقا عامل اصلی رشد و تربیت چنین فرزندی عملکرد خودش بوده است! چنانکه اگر قرار باشد نسبت به اوج گرفتن اشرافیت و مفاسد اقتصادی در سالهای بعد از جنگ ریشه یابی کنیم، متوجه می شویم که بیشترین هشدارها در این باره را رهبر انقلاب در سالهای سازندگی بیان کرده و از مسولان وقت به کرات خواسته اند تا نگذارند اشرافی گری، حیف و میل بیت المال، مفاسد اقتصادی و … در میان مسئولان و ارکان حاکمیت رواج یابد:

«عده ای سازندگی را با مادیگرایی، اشتباه گرفته اند … امروز یک عده به نام سازندگی خودشان را غرق در پول و دنیا و ماده پرستی می کنند. ایا این سازندگی است؟» ۲۴ تیر ۱۳۷۱

اما جالب اینکه دقیقا در همان برهه هاشمی رفسنجانی طی مصاحبه ای صراحتا گفتمان فکری خود و یارانش را به اسم سازندگی، اینطور تبیین می کند: «این‌قدر بحث از اختلاس و دزدی نکنید و روحیه مردم را خراب نکنید. وقتی که ما یک سدی را می‌سازیم و مثلاً ده میلیارد خرج می‌کنیم، ممکن است از قِبل آن، پانصد میلیون هم اختلاس شود. اما این سد برای کشور می ماند و هیچ‌کس نمی‌تواند از این سد اختلاس یا دزدی کند.» (کتاب بی پرده با هاشمی، مصاحبه قدرت الله رحمانی با هاشمی. ص ۱۸۴)

این جملات کوتاه تنها یک اظهار نظر ساده از سوی هاشمی نبود بلکه مانیفست نظری و عملی تکنوکرات های بعد از انقلاب را به خوبی نشان می داد و نشانه اش هم همان جمله معروفی در بین مردم است که «اگر یک مسئول بخورد و دزدی هم بکند، عیبی ندارد، اما کار هم بکند!»

در حالی که در هیچ جای متون و نصوص دینی مجوزی برای اختلاس و دزدی مسئولان وجود ندارد، بلکه یک مسئول در جامعه اسلامی وظیفه دارد هم برای مردم کار کند و هم نهایت دقت برای رعایت بیت المال را انجام دهد. در غیر این صورت هر چقدر هم خدمت کرده باشد مستوجب برخورد قانونی است.

حالا شاید مشخص تر شود که منطق دفاع محکم هاشمی از فرزندش لحظاتی قبل از ورود وی به زندان چیست و علیرغم اینکه مهدی به خاطر ارتکاب جرائم اقتصادی و امنیتی متعدد به ده سال زندان و رد مال محکوم شده است، چرا پدرش تا این حد از او دلجویی کرده و او را مستوجب کیفر نمی بیند!

مهدی هاشمی حاصل تربیت تفکری است که در آن خوردن و بردن جرم نیست و اگر قرار است یک سدی هم ساخته شود و در کنار آن ۵۰۰ میلیون دزدیده شود عیب ندارد! در چنین نگاه و منطقی، باید هم وی را مظلوم و بی گناه دانست و برای ورود وی به زندان، شوی تبلیغاتی راه انداخت و در گوش او ولله خیر حافظا قرائت کرد…

منبع : رجانیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دست به دامن شدن شادمهر عقیلی به سید حسن خمینی/تلاش وی برای بازگشت به ایران

پ آگوست 13 , 2015
نودیها : سیزده سال بعد از مهاجرت شادمهر عقیلی به کانادا و بعدتر آمریکا نزدیکترین دوستش در ایران یعنی داوود ناقور به دنبال فراهم آوردن شرایط بازگشت او به ایران است. ناقور که خود نیز خواننده و آهنگساز است آن طور که ادعا کرده برای فراهم آوردن شرایط بازگشت شادمهر […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...