آمریکا، تروریست‌های جدید آموزش‌دیده را وارد سوریه کرد

اشتراک گذاری :

آمریکا که در پرورش و حمایت از تروریست‌ها در جهان شهره است این بار ۷۵ نفر از شورشیان سوریه را وارد میدان سوریه کرده است.

 

 

دولت ایالات متحده آمریکا چند ماهی است که برای اهداف خاص خود در سوریه و عراق، با هزینه ۳۰۰ میلیون دلاری حدود چهارصد نفر را تحت آموزش خود قرار داده است اما به اعتراف خود آمریکایی‌ها بیشتر این افراد جذب گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره شده اند.

 

 

هفته گذشته ژنرال لوید اوستن، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، گفت که از میان ۵۴ نیرویی که آمریکا تا آن هنگام آموزش داده و به سوریه اعزام کرده بود، تنها “چهار یا پنچ تن” همچنان در نبردها مشارکت می‌کنند.

 

 

اکنون از آن تعداد، ۷۵نفر به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شده‌اند. دولت آمریکا پیش از این اعلام کرده بود برای سرنگون کردن دولت بشار اسد با همکاری عربستان، قطر، اردن و ترکیه این نیروها را آموزش می‌دهد.

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است و با شبکه‌ای از منابع خبری داخل سوریه ارتباط دارد، اعلام کرد: «بامداد شنبه ۷۵ جنگجوی جدید وارد استان حلب شدند. آن‌ها در نزدیکی پایتخت ترکیه توسط نیروهای آمریکایی آموزش دیده‌اند.»

 

 

به گفته رامی عبدالرحمن، مدیر “دیده‌بان حقوق بشر سوریه” این افراد توسط کاروانی از ۱۲ خودرو، مجهز به اسلحه سبک و مهمات، با حمایت هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، از مرز ترکیه وارد سوریه شدند.

 

 

بنا بر این گزارش، این نیروها، برای پیشتبانی از “تیپ ۳۰ لشکر صقور الجبل” که از حمایت ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا برخوردار است، آماده شده‌اند.

 

 

 

به نوشته سایت آمریکایی رادیو فردا، آموزش این نیروها با انتقادهایی در داخل آمریکا روبه‌رو است.

 

 

مجلس سنای آمریکا، برنامه آموزش جنگجوهای اپوزیسیون سوریه را “برنامه‌ای شکست خورده” توصیف کرده است.

 

 

یکی از موانعی که این برنامه با آن روبه‌رو است، گروه جبهه‌النصره، شاخه القاعده در سوریه است. این گروه که در مناطق شمال سوریه هم حضور دارد، تا کنون دست‌کم دو بار، شماری از جنگجویان آموزش‌دیده را ربوده است.

 

 

 

 

گزارش‌هایی هم از کشته شدن تعدادی از این تروریست‌های آموزش دیده در درگیری با تروریست‌های النصره، منتشر شده است.

 

 

این مسئله باعث شد آمریکا برای دفاع از نیروهایی که در مجموعه‌ای تحت عنوان “سوریه جدید” آموزش داده، چند بار اقدام به حمله هوایی به مواضع گروه جبهه‌النصره کند.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مخالفان توافق آرام نمی نشینند/ «کار تازه شروع شده است»

د سپتامبر 21 , 2015
خبرگزاری آمریکایی “آسوشیتدپرس” (AP) از ادامه بحث بر سر توافق هسته ای در کنگره آمریکا خبر داد.     در این گزارش که تحت عنوان “توافق هسته ای انجام شد اما گفتگوها در کنگره ادامه دارد” منتشر شده به نقل از “آسوشیتدپرس” آمده است: «این توافقی انجام شده است اما […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...