آغاز آتش‌بس سوم در یمن پس از دو آتش‌بس بی‌نتیجه

اشتراک گذاری :

در حالی که اجرای آتش‌بس انسانی اعلام شده از سوی ائتلاف سعودی در یمن از شب گذشته آغاز شده، یکی از رهبران انصارالله اعلام کرده که هیچ‌ نامه یا اعلامیه‌ رسمی از سوی سازمان ملل درخصوص آتش‌بس به دست آنها نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، آتش‌بس انسانی در یمن که از سوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان اعلام شده، سومین آتش‌بس انسانی است که تاکنون در یمن اجرا می شود.

در حالی که اجرای این آتش‌بس در یمن امروز آغاز شد رسانه‌های حوثی‌ها به نقل از یکی از رهبران جنبش انصارالله اعلام کردند که هیچ‌گونه اعلام رسمی از سوی سازمان ملل درخصوص آتش‌بس به دست آنها نرسیده است. هیچ یک از آتش بس‌های پیشین نتوانست به اهداف تعیین شده دست یابد.

محمدعلی حوثی، یکی از رهبران حوثی‌ها اعلام کرد: تا زمانی که اعلام رسمی از سوی سازمان ملل در این خصوص وجود نداشته باشد، هیچ‌ موضع‌گیری مثبت یا منفی درباره این مساله نخواهیم داشت.

عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری یمن روز یکشنبه از حوثی‌ها و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن خواسته بود تا به آتش‌بس انسانی احترم بگذارد.

وی تاکید کرد: هدف آتش‌بس انسانی تضمین رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن در تمامی استان‌هاست.

آتش‌بس در یمن از نیمه شب گذشته آغاز شده و تا پنج روز ادامه دارد.

پس از اعلام موضع رهبران انصارالله بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از آتش‌بس انسانی در یمن استقبال و از حوثی‌ها خواست تا به آن احترام بگذارند.

وی ضمن درخواست از طرف‌های درگیر برای نشان دادن حسن‌نیت خود و انجام اقدامات مناسب طی آتش‌بس تاکید کرد: باید طرف‌های یمنی اجازه رسیدن کمک‌های انسانی به تمامی مناطق یمن را بدهند.

در همین راستا احمد بن حلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که این اتحادیه از آتش‌بس انسانی استقبال کرده و از حوثی‌ها و هم‌پیمانان آنها می‌خواهد تا به آتش‌بس احترام بگذارند.

وی افزود: وظیفه ملی همگان است که به مسوولیت خود در این زمینه عمل کرده و از این فرصت برای کاهش رنج یمنی‌ها استفاده کند.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عملیات ۲۰۰ساعته امدادگران در سیلاب

د جولای 27 , 2015
گل و لای تا ارتفاع سه متری بالا آمده، گویا اجسادی زیر آوار سیل مانده‌اند؛ مدیرعملیات بی‌سیم می‌زند؛ یکی از فلان پایگاه، دیگری از فلان شعبه و یکی دیگر هم از پای تلویزیون برخواسته، خود را به موقعیت می‌رسانند و عملیات آغاز می‌شود. بیشتر از هشت روز است که آب […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...